سفارت افغانستان در روسیه به صرفه جویی رو آورده است

© Wikipedia / NVOسفارت افغانستان در مسکو
سفارت افغانستان در مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2022
اشتراک
سفارت افغانستان در مسکو تصمیم گرفت تا هزینه های خود را تا حد امکان کاهش دهد.
به گزارش اسپوتنیک، دیپلمات های افغان توضیح دادند که به دلیل عدم تأمین بودجه از کابل پس از به قدرت رسیدن جنبش رادیکال طالبان (سازمان تروریستی ممنوع در روسیه) در آنجا به رژیم صرفه جویی رو می اورند . این احتمال وجود دارد که در آینده سفارت افغانستان مجبور به کاهش تعداد کارمندان خود شود.
حساب‌ های بانکی سفارت افغانستان توسط آمریکا مسدود شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.01.2022
حساب‌ های بانکی سفارت افغانستان توسط آمریکا مسدود شد
در عین حال خاطرنشان می شود که این نمایندگی دیپلماتیک زیر پرچم دولت قبلی افغانستان به کار خود ادامه می دهد و سفیر سعید جواد نیز در همین راستا در سمت خود باقی مانده است. سفارت خدمات لازم را به شهروندان افغانستان، مهاجران افغان و دانشجویانی که در روسیه تحصیل می کنند ارائه می کند.
پیش از این رئیس بانک مرکزی افغانستان گفته بود که ایالات متحده دسترسی به دارایی هایی به ارزش هفت میلیارد دلار را که در فدرال رزرو (بانک مرکزی) آمریکا ذخیره شده، مسدود کرده است. بخش اعظم این رقم به صورت دارایی‌های ایمن و نقد از جمله اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده و طلا - در خارج از کشور نگهداری می‌شود. در عین حال معلوم شد که تنها 0.1 تا 0.2 درصد کل ذخایر بین المللی افغانستان در اختیار طالبان قرار دارد.
طالبان در ماه اوت 2021 استقرار حکومت خود در افغانستان را اعلام کرد. طالبان بدون درگیری کنترل کابل پایتخت این کشور را به دست گرفتند. پس از آن، صندوق بین المللی پول اعلام کرد افغانستان نمی تواند به کمک های این سازمان دسترسی پیدا کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала