پوتین: آمریکا نگرانی های اساسی مسکو را نادیده گرفته است

© Sputnik / Mikhail Metzel / POOL /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: آمریکا نگرانی های اساسی مسکو را نادیده گرفته است
پوتین: آمریکا نگرانی های اساسی مسکو را نادیده گرفته است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2022
اشتراک
رئیس جمهور روسیه اذعان کرد: مسکو در تلاش است تا از تشدید اوضاع جلوگیری کند و برای این کار لازم است امنیت همه طرف های ذینفع - روسیه، اتحادیه اروپا و اوکراین تضمین شود.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار با ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان، گفت: از پاسخ ایالات متحده به تضمین های امنیتی، از قبل مشخص است که طرف آمریکایی نگرانی های اساسی روسیه را نادیده گرفته است.
رئیس دولت خاطرنشان کرد که مسکو با دقت در حال تجزیه و تحلیل پاسخ های دریافتی در ۲۶ ژانویه از سوی ایالات متحده و ناتو به پیشنهادات مربوط به تضمین های امنیتی است. "ما سه نیاز کلیدی خود را به اندازه کافی در نظر نگرفتیم."
پوتین از مهمترین نکات، جلوگیری از گسترش ائتلاف، امتناع از استقرار سامانه های تسلیحاتی ضربتی در نزدیکی مرزهای روسیه و همچنین بازگشت زیرساخت های نظامی ناتو در اروپا به وضعیت سال ۱۹۹۷ نام برد.
نماینده روسیه چشم انداز تمدید پیمان استارت نو در دوره حکومت بایدن را ارزیابی کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2022
روسیه اعمال تحریم های بیشتر علیه مسکو را بی پاسخ نخواهد گذاشت
وی یادآور شد که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، اتحادیه ناتو متعهد شد که زیرساخت های خود را به شرق منتقل نکند، اما اکنون این بلوک شامل کشورهای بالتیک، لهستان و رومانی است.
در همان زمان، رئیس جمهور روسیه به این واقعیت اشاره کرد که سیاست "درهای باز" در هیچ کجا در اسناد ناتو ثابت نشده است. وی همچنین درباره تهدیداتی که پیوستن اوکراین به ناتو به دنبال دارد صحبت کرد: در اسناد دکترینال خود اوکراین نوشته شده است که کریمه را از جمله از طریق نظامی باز می‌گردانند. تصور کنید که اوکراین یکی از اعضای ناتو است، مملو از سلاح است، مانند سیستم های نظامی مدرنی که هم در لهستان و رومانی وجود دارد - چه کسی آن را متوقف خواهد کرد؟ اوکراین عملیات خود را در کریمه آغاز می کند، اکنون من حتی در مورد دونباس صحبت نمی کنم.
پوتین تاکید کرد که به این فکر کنیم که چنین سناریویی می تواند به چه چیزی منجر شود. مسکو در تلاش است تا از تشدید اوضاع جلوگیری کند، برای این کار لازم است امنیت همه طرف های ذینفع - روسیه، اتحادیه اروپا و اوکراین تضمین شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала