آیا پرداخت وام های خرد در ایران متوقف خواهد شد؟

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / جزئیات حذف ۴ صفر از پول ملی ایران
جزئیات حذف ۴ صفر از پول ملی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.01.2022
اشتراک
رئیس کل بانک مرکزی: افرادی که از اعتبار بالا برخوردار هستند و رتبه اعتباری بالایی دارند می‌توانند تسهیلاتی با وثائق سهل‌تر و آسان‌تر دریافت کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی ایران تاکید کرد که بانک‌ها موظفند در چارچوب مقررات موجود کشور، وام‌های خرد را طبق روال گذشته پرداخت کنند و به هیچ عنوان نباید پرداخت وام‌ها را با روش های گذشته و کنونی متوقف کنند.
وی در ادامه تصریح کرد: "بانک مرکزی درتلاش است تا مقررات موجود را با هدف تسهیل ضمانت و تقویت اعتبارسنجی تا پایان سال بازنگری و چارچوب‌های جدید ابلاغ کند.
نیروگاه حرارتی سیریک در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.01.2022
جزئیات گام دوم واریز وام روسیه برای ادامه ساخت نیروگاه حرارتی سیریک در ایران
بانک مرکزی درتلاش است مقررات موجود را با هدف تسهیل ضمانت و تقویت اعتبارسنجی تا پایان سال بازنگری کند تا براساس آن چارچوب‌های جدید نیز ابلاغ شود، بنابراین تا ابلاغ ضوابط جدید رویه‌ها و مقررات موجود باید تداوم یابد و به هیچ وجه نباید خللی در روند پرداخت وام های خرد در جامعه به وجود آید.
اگر اعتبارسنجی به درستی و دقیق انجام شود و افرادی که از اعتبار بالا برخوردار هستند و رتبه اعتباری بالایی دارند می‌توانند تسهیلاتی با وثائق سهل‌تر و آسان‌تر دریافت کنند که براین اساس تجربه در سیستم بانکی فعلی هم نشان می دهد، این روش وام‌دهی درصد معوقات بسیار پایینی دارد.
چه بسا در حال حاضر در بانک‌های قرض‌الحسنه نیز این تجربه وجود دارد . بعضا در مواردی که اعتبارسنجی به درستی اتفاق افتاده و وام ها در آن چارچوب پرداخت شده ، درصد معوقات نزدیک به صفر بوده است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала