گزارش و تحلیل

حضور کشور های خارجی در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی ایران

© Photo / Nafise Soufy / Iranتوریست خارجی در ایران
توریست خارجی در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2022
اشتراک
پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته و سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ایران نهم بهمن ماه تا دوازدهم بهمن ماه در جریان خواهد بود.
نمایشگاه گردشگری در حالی برگزار می‌شود که علیرغم واکسیناسیون عمومی در ایران و کاهش مرگ و میر حاصل از کرونا کماکان نگرانی‌ها در خصوص شیوع سویه های مختلف به کرونا مرتفع نشده.
این نمایشگاه با رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی به پیش خواهد رفت.
آقای دکتر علی اصغر شالبافیان معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران در زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:
حوزه صنایع دستی و گردشگری از شیوع کرونا آسیب‌ های جدی دید و از این رو نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری تلاش می‌کند تا رویکردهای حمایتی لازم را از فعالین این حوزه داشته باشد.
ما در تلاش بودیم تا نمایشگاه گردشگری محل حضور و تعامل فعالان گردشگری باشد، برای مثال اگر در اولویت برنامه ریزی و توسعه گردشگری برخی از مناطق کشور به عنوان مثال محور غرب بوده است تلاش بر این بوده که یک هم افزایی و یک انسجام و وحدت حضور بین استان‌های غربی وجود داشته باشد.
بسته های سرمایه گذاری با رویکرد جدید از جمله فرصت‌ های سرمایه‌گذاری در پارکها و جنگلها با همکاری مراجع ذیربط تهیه شده و در این نمایشگاه رونمایی خواهد شد.
هیئت های تجاری متعددی به ویژه از کشور های همسایه نظیر پاکستان، ترکیه، تاجیکستان، عمان، عراق و افغانستان را میزبانی می کنیم و مذاکرات حضوری و مجازی نیز در این نمایشگاه در جریان خواهد بود برای مثال کشور چین و برخی کشور های اروپایی به صورت مجازی در این نمایشگاه حاضر خواهند شد.
خانم دکتر پویا محمودیان معاونت صنایع دستی و هنر های سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز ضمن تاکید بر اهمیت نمایشگاه های صنایع دستی در حوزه بازاریابی این صنعت بیان کرد:
بیش از دوسال ایامی بسیار تلخ، سخت و رنج آور برای حوزه صنایع دستی کشور به واسطه ی کرونا ایجاد شد.
پرچم ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.01.2022
قرابیه تبریز ثبت ملی شد +عکس
خوشبختانه از نهم بهمن ماه شاهد آغاز سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری خواهیم بود این نمایشگاه با حضور صنعتگران و هنرمندان ۳۱ استان کشور برگزار خواهد شد، نکته دیگر حمایت از ۱۲ استان کم برخوردار و محروم کشور شامل خراسان جنوبی، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، ایلام، سیستان و بلوچستان، کردستان، کهکیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، لرستان و هرمزگان است که با دستور مشخص وزیر محترم بصورت مهمان ویژه توانمندی‌ های خود را در این نمایشگاه به نمایش می‌گذارند ‏ و ۷ غرفه رایگان در اختیار هر استان قرار می گیرد.
معاون صنایع دستی و هنر های سنتی پیرامون وضعیت معرفی صنایع دستی ایران به دیگر کشور ها اظهار داشت:
یکی از ادارات کل معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل ترویج و آموزش است، بحث ترویج، اطلاع رسانی، آگاهی بخشی، فرهنگ سازی و گفتمان سازی از اولویت‌ های مهم معاونت صنایع دستی و هنر های سنتی است.
اگرچه در این دو سال گذشته بسیاری از فعالیت‌ های ما مغفول مانده و نتوانستیم به آن شکل که باید در این حوزه فعالانه عمل کنیم، برای مثال برگزاری نمایشگاه‌ ها و حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی به عنوان اولین ویترین‌ های مشخص بازاریابی محسوب میشود که در دو سال گذشته به جهت کرونا این نمایشگاه ها متوقف مانده.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала