بایدن: آمریکا قصد استقرار نیروهای نظامی در اوکراین را ندارد

© AFP 2023 / Win McNameeبایدن: آمریکا قصد استقرار نیروهای نظامی در اوکراین را ندارد
بایدن: آمریکا قصد استقرار نیروهای نظامی در اوکراین را ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2022
اشتراک
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت، ایالات متحده قصد ندارد در اوکراین نیرو مستقر کند. بایدن نه علاقه و نه تمایلی به اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن به خبرنگاران گفت: "ما هیچ قصدی برای استقرار نیروهای نظامی و نیروهای ناتو در اوکراین نداریم."
از سوی دیگر، بایدن اعمال تحریم‌ها علیه شخص پوتین در صورت تشدید تنش پیرامون اوکراین را رد نکرد. . کاخ سفید نیز امروز در بیانیه ای اعلام نمود که بایدن نه علاقه و نه تمایلی به اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین ندارد.
گفتنی است، طی هفته های اخیر تنش ها بین غرب (آمریکا و ناتو) و روسیه بر سر بحران اوکراین بالا گرفته است.
بایدن با سران کشورهای اروپایی درباره روسیه و اوکراین گفتگو می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.01.2022
بایدن با سران کشورهای اروپایی درباره روسیه و اوکراین گفتگو می کند
غرب مسکو را به آماده شدن برای حمله به اوکراین متهم می کند و تهدید به انجام اقدامات تلافی جویانه مانند اعمال تحریم های فلج کننده بر مسکو و ارسال تسلیحات پیشرفته به کی یف نموده است.
روسیه اما تمام این اتهامات را رد کرده و می گوید که این غرب و ناتو است که با ارسال سلاح و استقرار تجهیزات و زیرساخت های خود در نزدیکی مرزهای روسیه مسبب اصلی بروز تنش ها در این منطقه شده است.
وزارت خارجه روسیه در همین باره پیشنهاداتی درباره تضمین های امنیتی را به طرف غربی ارائه کرد و نشست های مسکو و واشنگتن و همچنین شورای ناتو و روسیه با شرکت مقامات دو طرف صورت گرفت، اما تاکنون نتایجی ملموس که کمکی به حل بحران کند از این جلسات به دست نیامده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала