دولت بایدن هواشناسانی را برای مقابله با روسیه استخدام کرد

© REUTERS / Oleksandr Klymenkoپرسنل نظامی اوکراین در منطقه دونتسک
پرسنل نظامی اوکراین در منطقه دونتسک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.01.2022
اشتراک
نیویورک تایمز در گزارشی آورده است، که ایالات متحده هواشناسانی را برای تعیین زمان "حمله" روسیه به اوکراین استخدام کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، نیویورک تایمز به نقل از منابع رسمی اعلام کرد: دولت جو بایدن هواشناسانی را برای پیش بینی زمان حمله ادعایی روسیه به اوکراین استخدام کرده است.
به نوشته این روزنامه، برخی از مقامات آمریکایی استدلال می کنند که دوره حمله احتمالی روسیه به اوکراین به آب و هوا بستگی دارد.
نیویورک تایمز می نویسد: زمین یخ زده حرکت وسایل نقلیه سنگین و تجهیزات را تسهیل می کند، در حالی که آب شدن یخ در فصل بهار در ماه مارس باعث ایجاد باتلاق گلی می شود.
منابع این روزنامه متقاعد شده اند که روسیه مجبور شده به دلیل زمستان نسبتاً معتدل حمله را حداقل تا فوریه به تعویق بیاندازد.
با این وجود، مقامات ایالات متحده تصمیم به استخدام هواشناسانی برای به دست آوردن اطلاعات دقیق تر در مورد شرایط آب و هوا در اوکراین گرفته اند.
اخیراً کشورهای غربی مرتباً روسیه را به تدارک حمله به اوکراین متهم کرده اند. کرملین معتقد است که چنین حملاتی بهانه ای برای استقرار نیروهای ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه است. مسکو بارها خاطرنشان کرده است که این کشور کسی را تهدید نمی کند و قرار نیست به کسی حمله کند و حرکت نیروها در خاک روسیه نباید کسی را آزار دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала