یکی از متهمان کلاهبرداری ۲۵۰۰ میلیاردی در ایران بازداشت شد

© Photo / IRNAبازداشت
بازداشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.01.2022
اشتراک
متهمان این پرونده از طریق شبکه ماهواره‌ای معروف، با عنوان درخواست ویزا یا سرمایه‌گذاری مخصوصاً در کشورهای اروپایی و آمریکا باعث فریب هموطنان می‌شدند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، هادی شیرزاد، رئیس پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی ایران از بازداشت یکی از متهمان کلاهبرداری ۲۵۰۰ میلیارد تومانی در یکی از فرودگاه‌های کشور خبر داد.
وی د رادامه افزود: "این فرد یکی از سردسته‌های گروه جعل و کلاهبرداری خارج از کشور است که روز گذشته با همکاری پلیس مهاجرت و گذرنامه هنگام ورود به کشور در یکی از فرودگاه‌های بین‌المللی کشور بازداشت و تحویل مراجع قضائی شد.
متهمان این پرونده از طریق شبکه ماهواره‌ای معروف، با عنوان درخواست ویزا یا سرمایه‌گذاری مخصوصاً در کشورهای اروپایی و آمریکا باعث فریب هموطنان و مدعی می‌شدند که هموطنان در صورت سرمایه‌گذاری از طریق این افراد در کشورهای مذکور، هم موفق به اخذ اقامت می‌شوند و هم سود فراوانی کسب خواهند کرد.
هشدار مقام ناجا به کلاهبرداری های تلفنی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.12.2021
هشدار مقام ناجا به کلاهبرداری های تلفنی
متهمان این پرونده در کشورهای همسایه و اطراف ایران سمینار و همایش‌هایی برگزار و با ارائه فرم به هموطنان، نحوه درخواست ویزا یا سرمایه‌گذاری در آمریکا و کشورهای اروپایی را توضیح می‌دادند و بعد از جذب داوطلبان، یا در همان محل همایش مبالغ را اخذ یا از مسیر صرافی‌ها پول را جابه‌جا می‌کردند.
تاکنون بالغ بر 230 نفر از متهمان بازداشت شده‌اند و از این گروه به‌مبلغ حدود 89 میلیون دلار (حدود دو هزار و 500 میلیارد تومان) شکایت کلاهبرداری شده است. این پرونده سه متهم اصلی دارد و برای سایر متهمان نیز اعلان قرمز صادر شده است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала