دیدار مذاکره کننده ارشد ایران با نمایندگان سه کشور اروپایی

© Photo / IRNAدیدار مذاکره کننده ارشد ایران با نمایندگان سه کشور اروپایی
دیدار مذاکره کننده ارشد ایران با نمایندگان سه کشور اروپایی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.01.2022
اشتراک
مذاکره کننده ارشد ایران در ادامه رایزنی های دیپلماتیک روز دوشنبه با روسای هیات‌های سه کشور اروپایی در چارجوب هشتمین دور مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین دیدار کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، این دومین دیدار علی باقری کنی در مرحله دوم از هشتمین دور مذاکرات وین است که امروز از سرگرفته شد. باقری پیشتر با انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام دیدار کرد و دو طرف درباره ادامه مسیر جلسات و گفت‌وگوهای روزهای آتی رایزنی کردند.
باقری کنی با هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام دیدار کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.01.2022
باقری کنی با هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام دیدار کرد
گفت‌وگوها در روزهای آینده در سطوح و قالب‌های مختلف به صورت دوجانبه و چند جانبه ادامه خواهد داشت. منابع نزدیک به تیم‌های مذاکره کننده احتمال می‌دهند که با کاهش نقاط اختلافی در گفت‌وگوها نشست کمیسیون مشترک برجام اواخر هفته برگزار شود.
سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز در جمع خبرنگاران گفت که هیات جمهوری اسلامی ایران به وین سفر کرده است تا مطمئن شود که منافع وعده داده شده در برجام محقق می‌شود. وی افزود که در این زمینه "توافق‌هایی را داشتیم و باید ببینیم طرف مقابل با اراده و جدیت وارد می‌شود. "
خطیب زاده با بیان اینکه طرف‌های مقابل باید تعهد خود را نشان دهند افزود: وقت زیادی از هیأت ایرانی گرفته شد و ایران به‌خاطر سابقه بسیار بد آمریکا و بی‌عملی اروپا باید مطمئن شود کسی در آینده این توافق را به سخره نگیرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره ضرب‌الاجل‌های طرف‌های غربی برای مذاکرات خاطر نشان کرد که جمهوری اسلامی ایران هیچ ضرب الاجل ساختگی را نمی‌پذیرد. "امروز توپ در زمین غربی‌ها و آمریکاست و اگر طرف‌های مقابل به تعهداتشان عمل کنند خیلی زود می‌توانیم به توافق برسیم."
وی با بیان اینکه پیشنهادات ایران روی میز است هشدار داد که پنجره توافق تا ابد باز نخواهد ماند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала