چند سال دیگر انسان ساکن مریخ خواهد شد؟

© REUTERS / Patrick Pleulانتقاد ایلان ماسک از گرفتن مالیات بیشتر از میلیاردرها در آمریکا
انتقاد ایلان ماسک از گرفتن مالیات بیشتر از میلیاردرها در آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.12.2021
اشتراک
ماسک: بهینه‌سازی اساسی استارشیپ به حداقل رساندن هزینه ارسال هر تُن بار به مدار و در نهایت به سطح مریخ است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای "ساینس"، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس‌ایکس اعلام کرد که بهینه‌سازی اساسی استارشیپ به حداقل رساندن هزینه ارسال هر تُن بار به مدار و در نهایت به سطح مریخ است.
ماسک در پاسخ به این سوال که تخمین می‌زنید چه مدت زمان می‌برد تا انسان به سیاره سرخ برسد پیش بینی کرد که در بهترین حالت پنج سال و در بدترین حالت ۱۰ سال. "این پیش‌بینی براساس عواملی مثل "مهندسی" فضاپیمای استارشیپ اسپیس‌ایکس که انسان‌ها را به مریخ‌ خواهد برد، است. "استارشیپ" پیچیده‌ترین و پیشرفته‌ترین موشک ساخته شده تاکنون است. طی حدود ۵۰۰ میلیون سال آینده زمین به شدت برای حیات گرم می‌شود و عاقلانه‌ است که محض اطمینان سریع‌تر عمل کنیم.
ناسا اسامی خواستاران را به مریخ می فرستد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.11.2021
ایجاد میدان مغناطیسی مصنوعی به دور مریخ
بهینه‌سازی اساسی استارشیپ به حداقل رساندن هزینه ارسال هر تُن بار به مدار و در نهایت به سطح مریخ است. هزینه مشخصی برای ارسال هر تُن بار به سطح مریخ وجود دارد که ما می‌توانیم آن را تقبل کنیم و هزینه بیشتر از عهده ما خارج است. در حال حاضر با یک تریلیون دلار هم نمی‌توانید به مریخ سفر کنید. هیچ میزان پولی برای شما یک بلیت به مریخ فراهم نخواهد کرد. بنابراین ما باید به مرحله‌ای برسیم که انجام چنین کاری در حقیقت امکان‌پذیر باشد".
ماسک در ادامه افزود: "اگر ما نتوانیم سال آینده، هر دو هفته یک بار دست‌کم یک پرواز استارشیپ انجام دهیم با خطر ورشکستگی جدی روبه‌رو می‌شویم. ابتدا زندگی در گنبدهای شیشه‌ای جریان می‌یابد. در نهایت این سیاره برای حمایت از حیات تغییر می‌کند. زمینی‌سازی آنقدر آرام رخ می‌دهد که مناسب طول عمر ما نیست اما می‌توانیم در طول زندگی‌مان یک پایگاه انسانی در آن‌جا بسازیم".
این میلیاردر باور دارد که زمینی‌سازی یک جزء کلیدی برای زندگی در سیارات دیگر خواهد بود. زمینی‌سازی فرآیندی است که طی آن جو، دما، مکان‌نگاریِ پوسته یا بوم‌شناسیِ یک سیاره یا قمر به سبکِ کره‌ی زمین برای حیات آماده‌سازی می‌شود. یکی از راه‌های انجام این کار، منفجر کردن دو قطب یک سیاره با سلاح هسته‌ای است که باعث آب شدن یخ‌ها و تحریک سرعت گرمایش سیاره می‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала