ایجاد میدان مغناطیسی مصنوعی به دور مریخ

© Photo / NASA/JPL /USGSناسا اسامی خواستاران را به مریخ می فرستد
ناسا اسامی خواستاران را به مریخ می فرستد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.11.2021
اشتراک
میدان مغناطیسی زمین از حیات روی آن در مقابل ذرات مضر و آلوده محافظت می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله " Acta Astronautica"، فیزیکدانان روش ایجاد میدان مغناطیسی مصنوعی پیرامون مریخ را پیشنهاد کردند. میدان مغناطیسی زمین از حیات روی آن در مقابل ذرات مضر و آلوده محافظت می‌کند.
اگر میدان مغناطیسی زمین وجود نداشت، بادهای خورشیدی آتسمفر زمین را از بین می برد و زندگی روی زمین را غیرممکن می ساخت. مریخ فاقد منبع ژئومغناطیسی است که برای ایجاد میدان مغناطیسی ضروری است، از اینرو آتمسفر آن تا این حد نازک است.
 رد فرضیه پیدایش تنوع زیستی در زمین از طریق انفجار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.11.2021
رد فرضیه پیدایش تنوع زیستی در زمین از طریق انفجار
دانشمندان به سرپرستی روت لمفورد از آزمایشگاه علمی "رزرفورد" بریتانیا چند گزینه ایجاد میدان مغناطیسی پیرامون مریخ را پیشنهاد کردند. بهترین گزینه، ایجاد چنبره‌ای از ذرات باردار پیرامون سیاره است که منبع آن را "فوبوس" قمر مریخ تشکیل خواهد داد.
قمر مریخ در فاصله 9 هزار کیلومتر از آن بدور مریخ می چرخد. روی آن می توان رآکتور هسته ای را مستقر کرد که انرژی تولیدی آن،امکان تبخیر تدریجی سطح قمر را فراهم ساخته و بدین ترتیب این تبخیر مواد آن را به ذرات باردار مبدل خواهد ساخت که برای ایجاد میدان مغناطیسی لازم است.
گفتنی است، حدود چند میلیارد سال پیش، سیاره‌ی سرخ به‌مانند زمین یک میدان مغناطیسی قوی داشته که آن را از تشعشعات و بادهای خورشیدی محافظت می‌کرده است. سپس با از بین رفتن میدان مغناطیسی در حدود ۴.۲ میلیارد سال پیش، اتمسفر مریخ به‌آرامی در طی ۵۰۰ میلیون سال از آن فاصله گرفت و به‌کلی محو شد و به همراه خود، گرمی و رطوبت سیاره را هم از میان برد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала