چینی ها ایلان ماسک را سرزنش کردند

CC0 / / چینی ها ایلان ماسک را سرزنش کردند
چینی ها ایلان ماسک را سرزنش کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.12.2021
اشتراک
طبق سندی که چین در اوایل این ماه به آژانس فضایی سازمان ملل ارائه کرد، ماهواره‌ های Starlink Internet Services، بخشی از شرکت هوافضای اسپیس ایکس ماسک، دو "برخورد نزدیک" با ایستگاه فضایی چین در ۱ ژوئیه و ۲۱ اکتبر داشتند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، شهروندان چینی روز دوشنبه پس از شکایت چین مبنی بر اینکه ایستگاه فضایی این کشور مجبور شده است برای جلوگیری از برخورد با ماهواره‌ هایی که توسط برنامه استارلینک ماسک پرتاب شده‌اند، اقداماتی طفره‌ آمیز انجام دهد، علیه جاه‌ طلبی‌ های فضایی میلیاردر تسلا ایلان ماسک، به شدت انتقاد کردند.
چین در سندی که در وب‌ سایت دفتر امور فضایی سازمان ملل منتشر شد، گفت: به دلایل ایمنی، ایستگاه فضایی چین کنترل پیشگیری از برخورد را اجرا کرد. شکایات به طور مستقل تأیید نشده اند. اسپیس اکس فورا به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.
ترکیه یک ماهواره جدید ارتباطی به فضا پرتاب کرد+ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.12.2021
ترکیه یک ماهواره جدید ارتباطی به فضا پرتاب کرد+ویدئو
روز دوشنبه در پستی در پلتفرم میکروبلاگینگ Weibo چین مانند توییتر، یکی از کاربران گفت که ماهواره‌ های استارلینک "فقط انبوهی از زباله‌ های فضایی" هستند، در حالی که کاربر دیگری آنها را "سلاح‌ های جنگ فضایی آمریکایی" توصیف کرد، با وجود نزدیک به ۳۰۰۰۰ ماهواره و دیگر زباله‌هایی که گمان می‌رود به دور سیاره می‌چرخند، دانشمندان از دولت‌ها خواسته‌اند تا داده‌های خود را برای کاهش خطر برخوردهای فضایی فاجعه‌ بار به اشتراک بگذارند.
اسپیس ایکس به تنهایی نزدیک به ۱۹۰۰ ماهواره را برای سرویس دهی به شبکه پهن باند استارلینک خود مستقر کرده است و در حال برنامه ریزی بیشتر است.
یکی از کاربرانی که تحت نام چن هایینگ در Weibo پست کرده است، گفت: خطرات ماهواره های استارلینک به تدریج آشکار می شود، کل نژاد بشر هزینه فعالیت های تجاری خود را پرداخت می کند. آژانس فضایی ایالات متحده ناسا مجبور شد به طور ناگهانی یک راهپیمایی فضایی را در پایان نوامبر به دلیل خطرات ناشی از زباله های فضایی لغو کند.
ماسک در پاسخ به این سوال که برخی از مدارهای ماهواره استارلینک برای کاهش احتمال برخورد تنظیم شده اند، توییت کرد: چین ساخت ایستگاه فضایی را در آوریل با پرتاب تیان هه، بزرگترین ماژول از سه ماژول خود، آغاز کرد. انتظار می رود این ایستگاه پس از چهار ماموریت خدمه تا پایان سال ۲۰۲۲ تکمیل شود.
ماسک به چهره‌ ای شناخته شده در چین تبدیل شده است، اگرچه تجارت خودروهای الکتریکی تسلا تحت نظارت فزاینده‌ ای از سوی تنظیم‌ کننده‌ ها قرار گرفته است، به‌ ویژه پس از اینکه مشتری در نمایشگاه خودرو شانگهای در ماه آوریل در اعتراض به خدمات ضعیف مشتریان از بالای خودروی تسلا بالا رفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала