ترکیه یک ماهواره جدید ارتباطی به فضا پرتاب کرد+ویدئو

© REUTERS / Joe Skipperترکیه یک ماهواره جدید ارتباطی به فضا پرتاب کرد+ویدئو
ترکیه یک ماهواره جدید ارتباطی به فضا پرتاب کرد+ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.12.2021
اشتراک
ماهواره جدید ترکیه "ترک‌ ست 5B" ترکیه صبح امروز با موشک فالکون ۹ به فضا پرتاب شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آناتولی، ماهواره جدید ترکیه "ترک‌ ست 5B" ساعت ۰۶:۵۸ به وقت ترکیه با موفقیت از پایگاه کیپ کاناورال در فلوریدا آمریکا به فضا پرتاب شد.
ماهواره ارتباطی ترک‌ ست 5B که قدرتمندترین ناوگان ماهواره‌ ای ترک‌ ست خواهد بود که با موشک فالکون ۹ متعلق به شرکت اسپیس ایکس به فضا فرستاده شد.
ترک‌ ست 5B در رده ماهواره‌ های پربازده با ظرفیت بازدهی حداقل۲۰ برابر بیشتر از ماهواره های کلاس سرویس ماهواره‌ ای ثابت (FSS) قرار دارد.
این ماهواره بالاترین ظرفیت حمل بار در کشور دارای وزن پرتاب ۴.۵ تن و ظرفیت توان ۱۵ کیلووات است.
ترک‌ ست 5B غیر از ترکیه یک منطقه تحت پوشش گسترده که شامل کل خاورمیانه، کشورهای خلیج، دریای سرخ، مدیترانه، شمال و شرق آفریقا، نیجریه، آفریقای جنوبی و کشورهای همسایه را نیز پوشش خواهد شد. ظرفیت ماهواره ترک‌ ست 5B از ظرفیت تمامی ماهواره‌ های کنونی کشور بیشتر بوده و با آغاز بهره برداری از آن ظرفیت ارتباطی کشور ۱۵ برابر افزایش خواهد یافت. با ظرفیت بالای داده ارائه شده توسط این ماهواره، دسترسی به مکان‌ هایی در ترکیه که با زیرساخت‌ های زمینی قابل دسترسی نیستند امکان پذیر شده و زیرساخت اینترنتی ایجاد می‌ شود.
لازم به ذکر است با پرتاب ترک‌ ست 5B به فضا، تعداد ماهواره‌ های ارتباطی فعال در ترکیه به ۵ عدد و تعداد کل ماهواره‌ ها به ۸ ماهواره افزایش می‌یابد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала