باید به نقطه ای رسید که نفت ایران به آسانی و بدون هیچ منعی فروخته شود

© Photo / IRNAحسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.12.2021
اشتراک
امیرعبداللهیان: باید پول فروش نفت‌مان به صورت ارزی در حساب‌های بانکی ایران وارد شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایسنا"، امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران با اشاره به آغاز دور جدید مذکرات وین از امروز بین ایران و گروه ۱+۴ اظهار داشت که " ما باید به نقطه ای برسیم که نفت ایران به آسانی و بدون هیچ منعی فروخته شود و پول آن به صورت ارزی در حساب های بانکی ایران وارد شود و ما بتوانیم به طور کامل از مزایای اقتصادی برجام برخوردار شویم".
امیرعبداللهیان همچنین در ارتباط با بحث مذاکرات وین و موضوع تضمین و راستی آزمایی اجرای تعهدات از سوی طرف های مقابل و پیگیری این موضوع از سوی ایران گفت: "از امروز دور جدید مذاکرات وین شروع می شود و از جمله موضوعاتی که در دستور کار ما و طرف های مقابل قرار دارد بحث تضمین و راستی آزمایی است.
آیا ایران برای روزه نفتی آماده است؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.12.2021
در ایران افزایش صادرات نفت در سال آینده پیش‌بینی می‌شود
براساس گفت‌وگوهایی که انجام شد ما به یک سند جدیدی رسیدیم و مذاکرات حول این سند مشترک برگزار می شود ، در واقع ما امروز سند مشترک و قابل قبولی روی میز مذاکره کنندگان داریم که آنها را اسناد یک دسامبر و ۱۵ دسامبر می‌خوانیم در دو موضوع هسته‌ای و رفع تحریم‌ها، یعنی دیگر سند ژوئن ۲۰۲۱ را کنار گذاشتیم به سند جدید و مشترکی رسیدیم. ما در مذاکرات از جمله موضوعاتی که در مذاکرات جاری مورد توجه ما است مسئله تضمین و راستی آزمایی است.
برای ما مهمترین مسئله ذیل واژه ها و موضوعات این است که به نقطه ای برسیم که نفت ایران به آسانی و بدون هیچ منعی فروخته شود و پول آن به صورت ارزی در حساب های بانکی ایران وارد شود و ما به طور کامل بتوانیم از مزایای اقتصادی برجام برخوردار شویم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала