پوتین به سوال خبرنگار اسپوتنیک درباره به رسمیت شناختن طالبان پاسخ داد

© SputnikZohra Ishmuhametova
Zohra Ishmuhametova - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.12.2021
اشتراک
رئیس جمهور روسیه در گفتگو با خبرنگار اسپوتنیک در خصوص به رسمیت شناختن طالبان پاسخ داد و اعلام نمود که ما تلاش خواهیم کرد که تصمیممان در این خصوص با دیگر کشورها هماهنگ باشد. وی ادامه داد که کشورهایی که بیشترین آسیب را به افغانستان وارد کردند باید به این کشور کمک کنند و ذخایر پول این کشور را آزاد کنند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در پاسخ به سوال خبرگزاری اسپوتنیک که آیا روسیه دولت طالبان (گروه تروریستی ممنوعه در روسیه) را به رسمیت می شناسد؟ گفت که برای روسیه "این پرسش، یک سوال بیهوده نیست... باید بر واقعیت ها تکیه کنیم".
پوتین در ادامه پاسخ به این سوال گفت: "نفوذ احتمالی برخی عناصر افراصی نمی تواند باعث ایجاد نگرانی و دلهره در وجود ما بشود. از جمله اینکه تا کنون مقادیر زیادی مواد مخدر از خاک افغانستان خارج می شود و اینکه منشا 90 درصد مواد مخدر موجود در بازار جهانی افغانستان است، این امر ما را نگران می کند. اما تا آنجا که به رسمیت شناختن ("طالبان") مربوط می شود، در مجموع باید براساس واقعیت ها پیش رفت و بر این واقعیت تکیه کرد که نیروهایی که در راس این کشور قرار گرفته اند باید نماینده همه گروه های قومی این کشور باشند. به عقیده من تنها این موضوع می تواند شرایطی را ایجاد کند که بتوان به برقراری ثبات در افغانستان امیدوار بود."
رئیس جمهور روسیه همچنین گفت: "در مورد به رسمیت شناختن ("طالبان") (گروه تحت تحریم سازمان ملل به جهت فعالیت های تروریستی)، ما با همه شرکت کنندگان در روابط بین المللی مشترکا (بر روی آن) کار می کنیم، ما موضع خود را داریم، هم اکنون به وضوح آن را بیان کردم، ما تلاش خواهیم کرد که این تصمیم، تصمیمی متحد باشد."

وی تاکید کرد: "آنچه اکنون باید انجام شود، کمک به مردم افغانستان است، و این باید قبل از هر چیز توسط کشورهایی انجام شود که چنین خسارات و آسیب های عظیمی را به اقتصاد و جامعه افغانستان وارد کرده اند. کسانی که 20 سال در آنجا بودند و اقتصاد آن را نابود کردند، پیش از همه باید کمک کنند.
پوتین در پاسخ به این سوال خبرنگار خبرگزاری اسپوتنیک، گفت: ما مایل هستیم وضعیت در منطقه باثبات شود، برای روسیه "این پرسش، یک سوال بیهوده نیست"، زیرا مقامات و کشورها از نفوذ افراط گرایان به جمهوری های مرزی آسیای مرکزی و گسترش مواد افیونی در افغانستان می ترسند.
ولادیمیر پوتین ادامه داد که باید در راستای واقعیت ها حرکت کرد. کشورهایی که خود بیشترین آسیب را به افغانستان وارد کردند باید به مردم این کشور کمک کنند. به عنوان مثال، ذخایر پول این کشور (دارایی های افغانستان در بانک های آمریکایی) را آزاد کنند.
پوتین: عجله ای برای به رسمیت شناختن طالبان وجود ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.10.2021
پوتین: نباید برای به رسمیت شناختن طالبان عجله کرد
پوتین در مورد طالبان (گروه تروریستی ممنوعه در روسیه) گفت که وقتی صحبت از به رسمیت شناختن می شود، باید با واقعیت حرکت کرد. پوتین در ادامه گفت که ما تلاش خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که تصمیم در مورد به رسمیت شناختن طالبان با کشورهای دیگر همراه باشد.
شایان ذکر است، طالبان در ماه اوت پیش حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش داده، 15 اوت ساب 2021، گروه طالبان وارد کابل شده و روز بعد اعلام کردند که جنگ 20 ساله در این کشور به پایان رسیده است. اشرف غنی رئیس جمهور وقت افغانستان با اشاره به تمایل خود به "جلوگیری از کشتار" کشور را ترک کرد. شب 31 اوت، ارتش آمریکا فرودگاه کابل را ترک کرد و به حضور نظامی 20 ساله آمریکا در افغانستان پایان داد. 6 سپتامبر طالبان اعلام کردند که پنجشیر، آخرین استان از 34 استان افغانستان ، تحت کنترل آنها قرار گرفته است. روز بعد ، ترکیب دولت موقت افغانستان اعلام شد. ریاست آن بر عهده محمد حسن آخوند است که در زمان حکومت اول طالبان وزیر خارجه بود و تحت تحریم های سازمان ملل متحد است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала