عربستان سعودی با صدور ویزا برای دیپلمات‌های ایرانی موافقت نمود

© Sputnik / Ruslan Krivobok /  مراجعه به بانک تصاویر عربستان سعودی با صدور ویزا برای دیپلمات‌های ایرانی موافقت نمود
عربستان سعودی با صدور ویزا برای دیپلمات‌های ایرانی موافقت نمود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.12.2021
اشتراک
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه گفت: هفته گذشته موافقت عربستان سعودی را با صدور ویزا برای سه تن از دیپلمات‌هایمان که قرار است به عنوان دیپلمات‌های مستقر نزد سازمان کنفرانس اسلامی در جده مشغول کار شوند دریافت کردیم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، حسین امیرعبداللهیان روز پنجشنبه در نشست مطبوعاتی مشترک با فواد حسین همتای عراقی خود با اشاره به مذاکرات پیشین خود خاطرنشان کرد: آمادگی داریم در تکمیل بحث لغو روادید هوایی و لغو روادید عام بین دو کشور اجرایی شود و از طرف ایران همه مقدمات برای لغو روادید عام با اتباع کشور دوست و همسایه عراق وجود دارد.
وی در ادامه در خصوص صدور ویزا برای برخی از مقامات ایرانی در عربستان افزود: در پرونده روابط جمهوری اسلامی ایران و عربستان مجموعه‌ای از نکات مثبت و منفی وجود دارد. همچنان منتظر هستیم پاسخ قانع کننده‌ای از عربستان سعودی بشنویم که چرا دستگاه‌های اجرایی در انتقال به موقع سفیر ایران در لبنان کوتاهی کردند.
ایران و عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.11.2021
اظهارات نماینده عربستان علیه ایران در شورای حکام آژانس بین المللی اتمی
امیرعبداللهیان افزود: در عین حال هفته گذشته موافقت عربستان سعودی را با صدور ویزا برای سه تن از دیپلمات‌هایمان که قرار است به عنوان دیپلمات‌های مستقر نزد سازمان کنفرانس اسلامی در جده مشغول کار شوند دریافت کردیم.
وی در پایان گفت: با کوشش جناب آقای فواد حسین و مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، در دوره آینده مذاکرات تهران و ریاض در بغداد شرکت خواهیم کرد. من از مساعی جمیله دولت عراق برای کمک به رفع سوء تفاهم‌ها و بازگشت روابط تهران و ریاض به حالت طبیعی تشکر می کنم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала