خطیب‌زاده: کشورهای غربی عامل مهم در ایجاد تنش در منطقه هستند

© Atta Kenareسعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.12.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه ایران به بیانیه پایانی دیدار وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و انگلیس واکنش نشان داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت خارجه ایران، سعید خطیب زاده امروز چهارشنبه با رد اتهامات علیه ایران در بیانیه پایانی دیدار وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و انگلیس، آن را اقدامی در راستای تلاشهای تفرقه افکنانه برخی کانون های شناخته شده که از شکل گیری فضای تعامل و همکاری بین کشورهای منطقه نگران هستند، توصیف کرد.
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.12.2021
واکنش تهران به بیانیه نشست سران شورای همکاری خلیج فارس
خطیب زاده تصریح کرد جمهوری اسلامی ایران همواره نقش مسئولانه ای در تقویت صلح و ثبات منطقه ایفا نموده و بر همین اساس کشورهای منطقه را به تعامل و گفتگو فراخوانده است. وی افزود متاسفانه کشورهای غربی، از جمله از طریق صادرات حجیم تسلیحات مدرن به برخی کشورهای منطقه، عامل مهم در ایجاد تنش و بروز فجایع انسانی در منطقه هستند.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود، دولت جمهوری اسلامی ایران بر اساس دیدگاه راهبردی و سیاست های اصولی خود، راه حل مشکلات منطقه را تعامل و همکاری بین کشورهای منطقه می داند و از ابتکارات سازنده ای که در این زمینه ارائه شود استقبال می کند.
وی بیان داشت، برخلاف ادعاهای "بی پایه" بیانیه، ایران همواره به تعهداتش در ذیل ان.پی.تی و پادمان پایبند و در عین حال درچارچوب این معاهده از مزایای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای بهره مند خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала