وزیر امور خارجه ایران از جامعه جهانی خواست تا دارایی های مالی افغانستان را آزاد کنند

© Sputnik / Ruslan Krivobok /  مراجعه به بانک تصاویر عبداللهیان: عربستان با قطع رابطه با ایران نمی تواند بر خطایش سرپوش بگذارد
عبداللهیان: عربستان با قطع رابطه با ایران نمی تواند بر خطایش سرپوش بگذارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.12.2021
اشتراک
امیر عبداللهیان با بیان اینکه آزادسازی دارایی‌های مالی افغانستان یک ضرورت است، گفت: تشکیل صندوق مالی بین کشورهای اسلامی برای کمک فوری به مردم افغانستان ضروری است.
به گزارش اسپوتنیک، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در هفدهمین نشست وزرای خارجه عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که از صبح امروز (یکشنبه) با موضوع افغانستان در ساختمان پارلمان ملی پاکستان در شهر اسلام‌آباد برگزار شد، سخنرانی و تاکید کرد: بی تردید دول عضو سازمان ملل متحد و دبیرکل آن می‌توانند نقش مهمی در کمک به تشکیل دولت فراگیر و کمک به مردم افغانستان ایفا کنند و مانع از بروز یک فاجعه انسانی جدید شوند.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در چهل سال گذشته میزبان میلیون‌ها مهاجر و آواره افغان بوده است.
توضیحات لاوروف درباره توسعه همکاری های نظامی بین روسیه و چین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.12.2021
همکاری ایران و هند با "ترویکای" مرتبط با افغانستان
ایران از آغاز تحولات اخیر تلاش کرده است ضمن باز گذاشتن مرزهای خود، ترددهای انسانی و تجاری را تسهیل کند. همچنین طی صد روز گذشته بیش از ۱۳ محموله کمک‌های انسان دوستانه را به شهرهای مختلف افغانستان ارسال و مساعدت وسیعی را در قبال دولت و مردم افغانستان در راستای مبارزه با کووید ۱۹ ازجمله واکسیناسیون اتباع افغانستانی مقیم جمهوری اسلامی ایران به عمل آورده است.
وزیر امور خارجه ایران از جامعه جهانی خواست تا دارایی های مالی افغانستان را آزاد کنند: آزادسازی دارایی‌های مالی افغانستان یک ضرورت است.
بی تردید دول عضو سازمان ملل متحد و دبیرکل آن می‌توانند نقش مهمی در کمک به تشکیل دولت فراگیر و کمک به مردم افغانستان ایفا نمایند و مانع از بروز یک فاجعه انسانی جدید شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала