همکاری ایران و هند با "ترویکای" مرتبط با افغانستان

© Sputnik / Press-service of Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر توضیحات لاوروف درباره توسعه همکاری های نظامی بین روسیه و چین
توضیحات لاوروف درباره توسعه همکاری های نظامی بین روسیه و چین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.12.2021
اشتراک
لاوروف: پیوستن ایران و هند به کار "ترویکا" که به موضوع افغانستان مربوط است، ممکن می‌باشد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه پس از پایان مذاکرات با همتای هندی و مشورت های روسیه – هند در فرمات "2+2" وزرای دفاع و خارجه دو کشور اظهار داشت که همکاری ایران و هند با گروه "ترویکا" که به موضوع افغانستان مربوط است، ممکن می باشد.
سرگی لاوروف در این خصوص توضیح داد و گفت:" ما برای همتای هندی در باره چگونگی کار "ترویکا در خصوص افغانستان" (روسیه، چین و آمریکا بعلاوه پاکستان) تعریف کردیم. به نظر ما اساس لازم برای همکاری کشورهایی مانند ایران و هند با این گروه وجود دارد".
هیئت آمریکایی با نمایندگان طالبان افغانستان در قطر دیدار کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2021
هیئت آمریکایی با نمایندگان طالبان افغانستان در قطر دیدار کرد
وزیر خارجه روسیه همچنین به این موضوع ابراز توجه نمود که طرفین در رابطه با هماهنگی اقدامات در آسیای مرکزی در خصوص پیشرفت اوضاع در افغانستان در قالب سازمان همکاری شانگهای به توافق رسیدند.
وی در ادامه افزود:" در فرمات وسیع تر که " فرمات مسکو" نامیده می شود، تمام کشورها باضافه همسایگان افغانستان و شرکا و متحدان ما در آسیای مرکزی شامل می شوند و این فرمات به کار خود در این رابطه ادامه خواهد داد.
طالبان (ممنوعه در روسیه) باید تعهدات خود در باره تضمین های داده شده در خصوص ماهیت فراگیر و قومیتی ساختار قدرت جدید، تأمین حقوق بشر، عدم استقرار گروههای تروریستی در خاک افغانستان و بروز تهدیدهای قاچاق مواد مخدر، جلوگیری از انتقال بی ثباتی به کشورهای همسایه قبل از همه کشورهای ما و کشورهای آسیای مرکزی به انجام رساند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала