واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به سفر نخست‌وزیر اسرائیل به امارات

© Photo / IRNAسعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.12.2021
اشتراک
خطیب‌زاده: این گونه اقدامات مخل تامین امنیت منطقه بوده و برخلاف مصالح و منافع امت اسلامی و مردم منطقه و کشورهای عرب انجام‌ می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای وزارت خارجه، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نسبت به سفر نخست‌وزیر اسرائیل به امارات متحده عربی،واکنش نشان داد و اظهار داشت که این گونه اقدامات مخل تامین امنیت منطقه بوده و برخلاف مصالح و منافع امت اسلامی و مردم منطقه و کشورهای عرب انجام‌ می‌شود.
وی در ادامه گفت: "مردم منطقه اقدامات شرورانه و کینه‌توزانه رژیم اسرائیل که علت‌العلل و ریشه اصلی مصائب منطقه است را از یاد نبرده ‌و مخالف روند عادی‌سازی با این رژیم باقی خواهند ماند.
اولین نشست علنی دولت اسرائیل و شش کشور عربی در امارات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.12.2021
نفتالی بنت با ولیعهد ابوظبی دیدار کرد
پذیرش نخست‌وزیر رژیم نامشروعی که مسبب، مبدا و عامل ناامنی و تنش و جنگ‌افروزی طی بیش از ۷۰ سال گذشته در جغرافیای کشورهای عربی و اسلامی است، در حافظه تاریخی ملت فلسطین، مردم منطقه و کلیه آزادیخواهان جهان، ثبت و ضبط می‌ماند".
نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل با محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی دیدار و گفت‌وگو کرد. این اولین دیدار رو در رو عالی‌رتبه‌ترین مقامات دو کشور است. وی با ترک امارات در روز 13 دسامبر گفت این دیدار بسیار سازنده، صادقانه و مفید بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала