طعنه نماینده مجلس ایران به حامیان خودروسازان

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / طعنه نماینده مجلس ایران به حامیان خودروسازان
طعنه نماینده مجلس ایران به حامیان خودروسازان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.12.2021
اشتراک
جلال رشیدی کوچی: مافیای خودرو طوری منافع برخی تصمیم گیران و تصمیم سازان را با منافع خود گره زده و به گونه ای بر گرده ملت سوار هستند که صدای خرد شدن استخوان های مردم در این هیاهوی کاذب را نمی شنود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، جلال رشیدی کوچی، نماینده مردم مرودشت در مجلس ایران گفت: به واسطه انحصار ناشی از حمایت های بی پایان دولت ها مافیای خودرو سال هاست ملت ایران را به استثمار کشیده و انگار این خودروسازها هستند که عنان دولت ها را در دست دارند.
نماینده مردم مرودشت در مجلس ایران افزود: امروز خودروسازان به بهانه زیان انباشته و ضررهای پی در پی با گستاخی تمام علیرغم دستور صریح رئیس جمهور و مخالفت مجلس قیمت را افزایش داده و متاسفانه وزیر مربوطه به جای تنبیه در توجیهی ناشیانه افزایش قیمت را اصلاح قیمت گذاری می نامد.
رشیدی کوچی خاطرنشان کرد: ایها الناس، کجای دنیا دیده اید که برای خودرو مردم را به صف کرده و قرعه کشی به راه بیندازند؟ آن هم قرعه کشی هایی که بعضا بی نتیجه و صوری است. معمولا این تولید کننده است که به دنبال مشتری می دود. یا شما می توانید نیاز داخل را برطرف کنید یا نمی توانید. اگر می توانید پس این بازی چیست؟ اگر نمی توانید مردم و مملکت که معطل بی عرضگی شما نمی توانند باشند. یا شاید هم می توانید اما می خواهید محصولات بی کیفیت خود را با قیمت های بالاتر به ملت مظلوم قالب کنید.
وی یادآور شد: این تراژدی آنجایی غمگین تر می شود که صحبت از بازار دست دوم به میان می آید. مثلا خودروی ماکسیمای 1390 امروز در بازار ما قیمتی 800 تا 900 میلیون دارد یعنی معادل 25 تا 30 هزار دلار است. حال جالب است بدانید این خودرو در کشورهای همسایه ما قیمتی بین 2500 تا 3 هزار دلار می باشد و یعنی 80 تا 100 میلیون تومان دارد. آیا دلیل این اختلاف قیمت فاحش چیزی جز انحصار و دیکتاتوری خودروساز است؟
طرح سازماندهی خودرو در ایران دوباره به مجلس موکول شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.12.2021
طرح سازماندهی خودرو در ایران دوباره به مجلس موکول شد
رشیدی کوچی در ادامه بیان کرد: امروز مافیای خودرو حرف از آزادسازی قیمت می زند و از اینکه مجبور است فولاد، مس، پلاستیک و... را به قیمت آزاد تهیه کند و محصول خود را به قیمت دولتی بفروشد، می نالد. ما هم موافق آزادسازی قیمت ها هستیم به شرط آنکه واردات نیز آزاد و تعرفه به صورت تدریجی حذف گردد.
وی با طرح این سوال که آیا نیم قرن فرصت کافی در حمایت از یک صنعت ملی نیست؟ اظهارکرد: خروجی این حمایت های بعضا نادرست امروز چیزی جز ایجاد نارضایتی، از دست رفتن جان هزاران انسان، بحران های اجتماعی، بدبینی نسبت به نظام و حاکمیت، بلعیدن و چپاول سرمایه ملی و حیف و میل بیت المال نیست. لذا پیشنهاد می گردد مجلس و دولت انقلابی در جهت شکستن انحصار و ایجاد رقابت سالم و در راستای افزایش کیفیت و تنوع محصولات، بازگشت امید از دست رفته و جلب رضایت آحاد مردم، صرفه جویی در مصرف بنزین و سایر هزینه های جانبی با در نظر گرفتن سود حاصل از ما به التفاوت این صرفه جویی به عنوان یک درآمد پایدار و ایجاد اشتغال برای هزاران جوان ایرانی بر اساس یک برنامه زمان بندی، اقدام به آزادسازی قیمت در کنار آزادسازی واردات نماید. چرا که تنها راه برون رفت از وضعیت عنوان شده همین است و لاغیر.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала