طرح سازماندهی خودرو در ایران دوباره به مجلس موکول شد

© AP Photo / Vahid Salemiطرح سازماندهی خودرو در ایران دوباره به مجلس موکول شد
طرح سازماندهی خودرو در ایران دوباره به مجلس موکول شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.12.2021
اشتراک
سخنگوی شورای نگهبان در ایران اعلام نمود بر اساس مقررات، مصوبه مورد ایراد هیئت عالی نظارت در مجمع تشخیص مصلحت نظام به طرح ساماندهی صنعت خودرو مغایر با قانون اساسی است و آن را جهت اصلاح به مجلس ارسال کرده ایم.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی شورای نگهبان در ایران هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان با انتشار پیامی در صفحه توئیتری خود نوشت: نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام از چندین سال قبل، به هیات عالی نظارت در مجمع تشخیص مصلحت نظام تفویض شده است و شورای نگهبان بر اساس مقررات، مصوبه مورد ایراد از سوی این هیات را مغایر بند ۲ اصل ۱۱۰قانون اساسی دانسته و آن را جهت اصلاح به مجلس ارسال می‌کند.
جزئیات فروش فوق‌العاده ایران خودرو اعلام شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.11.2021
آغاز ثبت نام یارانه خودرو در ایران
پیش از این وی به عنوان سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرده بود شورای نگهبان در مرحله قبل مغایرت شرعی و یا قانون اساسی نسبت به طرح ساماندهی صنعت خودرو نداشت و فقط سه ابهام داشتیم که با بررسی‌هایی که در شورای نگهبان به عمل آمد این ابهام‌ها از نظر اعضای شورای نگهبان برطرف شده است و شورای نگهبان نسبت به طرح مذکور هیچ ابهام و ایرادی ندارد.
پیشتر رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به برنامه‌ریزی برای تولید سالیانه سه میلیون دستگاه خودرو تا سال ۱۴۰۴، آن را منطبق بر توانایی‌های خودروسازان برشمرد و گفت: در این زمینه ظرفیت‌ها و برنامه‌های همه ۱۰ خودروساز بزرگ کشور اخذ شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала