آمریکا اجازه انزوای کامل روسیه از سیستم مالی جهانی را داد

© AFP 2023 / VANO SHLAMOV آمریکا اجازه انزوای کامل روسیه از سیستم مالی جهانی را داد
آمریکا اجازه انزوای کامل روسیه از سیستم مالی جهانی را داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.12.2021
اشتراک
معاون وزیر خارجه آمریکا، گفت: انزوای روسیه پیامدهایی برای مشاغل روسی و خود روس‌ها و همچنین فرصت‌ های آنها در زمینه کار، سفر و تجارت خواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک، ویکتوریا نولند معاون وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: ایالات متحده گزینه ای را پذیرفته است که در آن روسیه در صورت تهاجم به اوکراین به طور کامل از سیستم مالی جهان منزوی خواهد شد.
همانطور که نولاند خاطرنشان کرد: ایالات متحده در حال بحث در مورد چنین سناریویی با متحدان خود است.
او هشدار داد که انزوای موردنظر پیامدهایی برای مشاغل روسی و خود روس‌ها و همچنین فرصت‌ های آنها در زمینه کار، سفر و تجارت خواهد داشت.
 سی ان ان در آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2021
آمریکا: در صورت حمله روسیه، شهروندان خود از اوکراین را تخلیه می کنیم
معاون وزیر امور خارجه افزود: آمریکا در تلاش برای دور نگه داشتن روسیه از تجاوز، همه گزینه‌ های موجود را بررسی می‌کند و می‌توان تحریم‌ های بی‌ سابقه‌ای را مرحله‌ ای اعمال کرد. علاوه بر این، ایالات متحده ابراز امیدواری کرد که در صورت تهاجم به اوکراین، خط لوله گاز نورد استریم-۲ بسته شود. در این زمینه طرف آمریکایی در حال رایزنی با دولت جدید آلمان است.
نولاند خاطرنشان کرد که اجرای این پروژه به موقعیت روسیه بستگی دارد. در عین حال، ایالات متحده در طرف آلمانی آمادگی برای اقدام قاطع را می بیند.
جو بایدن رئیس‌ جمهور آمریکا، نیز در گفتگو با ولادیمیر پوتین رهبر روسیه، هشدار داد که ایالات متحده می‌تواند در صورت تشدید تنش نظامی در اوکراین، اقدامات اقتصادی و دیگری را انجام دهد. رئیس جمهور روسیه در پاسخ به این سوال گفت که تحریم ها هیچ اثر مثبتی از جمله برای خود ایالات متحده ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала