وال استریت ژورنال: آمریکایی ها پس از مذاکرات بایدن با پوتین از او متنفر خواهند شد

© Sputnik / Mikhail Metzel /  مراجعه به بانک تصاویر وال استریت ژورنال: آمریکایی ها پس از مذاکرات بایدن با پوتین از او متنفر خواهند شد
وال استریت ژورنال: آمریکایی ها پس از مذاکرات بایدن با پوتین از او متنفر خواهند شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.12.2021
اشتراک
وال استریت ژورنال در مقاله ای نوشت: بایدن در مذاکرات با پوتین با دو گزینه روبرو است و هر دو بد هستند.
به گزارش اسپوتنیک، وال استریت ژورنال می نویسد: در گفتگو با ولادیمیر پوتین، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، جایی برای مانورهای دیپلماتیک ندارد، هر اقدامی از سوی رهبر آمریکا می تواند باعث نفرت رای دهندگان او شود.
همانطور که نویسنده مقاله والتر راسل مید استاد روابط خارجی و علوم انسانی در کالج بارد در نیویورک اشاره می کند، موضوع اصلی گفتگو بین دو رهبر بحران اوکراین خواهد بود و بایدن می تواند دو موضع داشته باشد: کمک به اوکراین برای ادغام با غرب و اعزام نیروهای ناتو به آنجا، یا امتیازاتی برای کاهش خطر درگیری تمام عیار با مسکو. هیچ کدام جذاب به نظر نمی رسند.
یک موضع سخت می تواند منجر به تشدید درگیری شود. بسیاری از آمریکایی ها با یک تعهد نظامی نامحدود دیگر مخالفت خواهند کرد و خصومت روسیه با ایالات متحده تشدید خواهد شد. تصمیم برای دادن امتیاز در پی فاجعه افغانستان بسیار سریع خواهد بود و بسیاری از متحدان دیرینه سخنان آمریکا را زیر سوال می برند.
بایدن - پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.12.2021
کاخ سفید یکی از موضوعات گفتگوی بایدن و پوتین را افشا کرد
این کارشناس توضیح داد: روسیه با نفوذتر و تحقیر آمیزتر با ایالات متحده رفتار خواهد کرد.
خوانندگان این نشریه در نظرات انتظارات خود را از مذاکرات بین روسای جمهور روسیه و ایالات متحده به اشتراک گذاشتند. "مفید است که از زاویه دیگری به مشکل نگاه کنیم.
خواننده ای به نام پاتریک لی پرسید: اگر پیمان ورشو در دهه ۱۹۸۰ به کانادا و مکزیک گسترش یابد، ایالات متحده چه واکنشی نشان خواهد داد؟
کاربر دیگری به نام کوین کلارنت مطمئن است، که بایدن با پوتین تماس ویدیویی خواهد داشت. جو فقط فیلمنامه آماده شده را می خواند در حالیکه پوتین به سه حرکت جلوتر فکر می کند.
رابرت فاگان دیگر خواننده این مقاله اظهار کرد: سوال اصلی این است که آیا اوکراین باید با یک پیمان دفاعی متقابل بدون ابهام به عضویت ناتو درآید یا خیر. پاسخ من منفی است، حفاظت از اوکراین در راستای منافع امنیتی آمریکا نیست و همچنین حفاظت از سه کشور کوچک بالتیک که اعضای ناتو هستند. زمانی اگر روسیه تصمیم به برقراری کنترل در بالتیک بگیرد و همانطور که این روزنامه گزارش داد، آیا حملات گروه های ویژه، آدم ربایی ها و سایر اشکال تهاجم روسیه واقعی و ادامه دارد؟ ما حاضریم برای محافظت از آنها وارد جنگ شویم. آیا این سیاست خوبی است؟ ارزشش را دارد؟ باز هم می گویم نه. ما می‌توانیم به آنها اسلحه و پول بدهیم تا کمکی شود، اما هدر دادن خون و منابع آمریکا در جایی که منافع ما ناچیز است و احتمال شکست ما بیشتر است در هیچ موردی جایز نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала