هیئت آمریکایی با نمایندگان طالبان افغانستان در قطر دیدار کرد

© Photo / IRNAهیئت آمریکایی با نمایندگان طالبان افغانستان در قطر دیدار کرد
هیئت آمریکایی با نمایندگان طالبان افغانستان در قطر دیدار کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2021
اشتراک
وزارت امور خارجه ایالات متحده اعلام کرد که یک هیئت آمریکایی به رهبری توماس وست نماینده ویژه برای افغانستان، در روزهای دوشنبه و سه شنبه با نمایندگان ارشد طالبان افغانستان در قطر گفتگو کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد، که دو طرف در مورد واکنش جامعه جهانی به بحران انسانی در افغانستان گفتگو کردند و هیئت ایالات متحده متعهد شد که به حمایت از تلاش های سازمان ملل برای رسیدگی به این وضعیت ادامه دهد.
وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که مقامات آمریکایی "نگرانی عمیق خود را در رابطه با اتهامات نقض حقوق بشر ابراز کرده و از طالبان خواستند تا از حقوق همه افغان‌ ها محافظت کند، سیاست عفو عمومی خود را حفظ و اجرا کند و گام‌ های بیشتری برای تشکیل یک دولت فراگیر و نماینده بردارد".
مقامات ایالات متحده از طالبان خواستند تا تعهد خود را در زمینه فراهم کردن دسترسی سراسری به آموزش در تمام سطوح برای زنان و دختران اجرا کنند.
دستگاه دیپلماسی آمریکا گفت: "طالبان آمادگی خود را برای تعامل با جامعه بین‌ المللی در زمینه دسترسی کامل به آموزش ابراز کردند و از تلاش‌ها برای راستی‌ آزمایی و نظارت بر پیشرفت ثبت‌ نام زنان و دختران در مدارس در تمام سطوح استقبال کردند".
در این بیانیه آمده است که هیئت آمریکایی شامل نمایندگانی از جامعه اطلاعاتی، وزارت خزانه داری و آژانس کمک های بین المللی ایالات متحده است، در حالی که "متخصصان تکنوکرات" نیز در طرف افغان شرکت داشتند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала