بلینکن: طی چند روز آینده مشخص می شود که آیا ایران آماده اجرای برجام است یا خیر

© AP Photo / Frederic J. Brownبلینکن: طی چند روز آینده مشخص می شود که ایران آماده اجرای برجام است یا خیر
بلینکن: طی چند روز آینده مشخص می شود که ایران آماده اجرای برجام است یا خیر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.12.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا معتقد است که هنوز برای تغییر مسیر ایران برای اجرای برجام دیر نشده است.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت که در چند روز آینده مشخص خواهد شد، که آیا ایران آماده عمل به تعهدات خود ذیل برجام است یا خیر، اقدامات اخیر تهران دلگرم کننده نیست.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه نشست وزرای کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت :" به نظرم حدودا چند روز آینده یا کمی بیشتر می‌توان فهمید که آیا ایران آماده است صادق عمل کند یا خیر (بازگردد به اجرای توافق یا خیر).

به گفته وی، لفاظی های اخیر ایران موجب خوش بینی نیست. البته هنوز برای تغییر سیر و روند ایران دیر نیست. درباره مذاکرات هسته ای ایران با لاوروف گفتگو کردم؛ روسیه رویکردهای مشترکی با ایالات متحده آمریکا دارد یا خیر!
اروپا در دوراهی سخت انتخاب: برجام یا آمریکا؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2021
نیویورک تایمز: خروج از برجام یکی از ضعیف‌ترین تصمیمات آمریکا پس از جنگ سرد بود
وزیرامور خارجه آمریکا در ادامه تصریح کرد که وی درباره مذاکرات هسته ای ایران با سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفتگو کرده است. به گفته وی، روسیه با موضع و رویکردهای اصلی آمریکا در این زمینه هم نظر است.
در سال ۲۰۱۸، دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا، به طور یکجانبه از برجام خارج شد. پس از دوره ترامپ، جو بایدن بارها آمادگی خود را برای از سرگیری اجرای تعهدات ذیل این توافق اعلام کرده است. گروه "پنج به علاوه یک" (روسیه، بریتانیا، آلمان، چین، آمریکا و فرانسه) از ماه آوریل در وین درباره این موضوع مذاکراتی را آغاز کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала