نیویورک تایمز: خروج از برجام یکی از ضعیف‌ترین تصمیمات آمریکا پس از جنگ سرد بود

© AFP 2023 / Carlos Barriaاروپا در دوراهی سخت انتخاب: برجام یا آمریکا؟
اروپا در دوراهی سخت انتخاب: برجام یا آمریکا؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2021
اشتراک
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز خروج از برجام را یکی از غیرسازنده ترین تصمیمات امنیت ملی ایالات متحده پس از دوران جنگ سرد نامید.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی در خصوص برجام نوشت: تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال ٢٠١٨ برای کنار گذاشتن توافق هسته‌ای با ایران که مورد تاکید مایک پمپئو، وزیر امورخارجه وی و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق اسرائیل بود یکی از احمقانه‌ترین، ضعیف‌ترین و غیرسازنده ترین تصمیمات امنیت ملی ایالات متحده پس از دوران جنگ سرد بوده است.
وزارت امور خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2021
مسکو: هیچگونه بحثی درباره "طرح B" در مورد برجام و همچنین جایگزینی برای این توافق در وین وجود ندارد
به نوشته نیویورک تایمز، موشه یعالون، وزیر جنگ سابق اسرائیل بود که به شدت با این توافق مخالف بود نیز به تازگی در یک سخنرانی اعلام داشته است: امضای توافق هسته‌ای با ایران یک اقدام بد بود اما تصمیم ترامپ برای خروج از آن با تشویق‌های نتانیاهو، حتی از آن هم بدتر بود.
این روزنامه افزود: رئیس جمهور ترامپ در حالی از توافق هسته‌ای به دست آمده در زمان باراک اوباما خارج شد که آژانس بین المللی انرژی اتمی تائید کرد که ایران به توافق پایبند است و طبق برآورد کارشناسان زمان گریز هسته‌ای ایران برای تولید مواد هسته ای مورد نیاز برای ساخت یه بمب یک سال بود، به علاوه این کشور پذیرفته بود که تا ١٥ سال به این محدودیت ها پایبند باشد اما اکنون گفته می شود که این زمان به میزان زیادی کمتر شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала