ادعا و درخواست وزرای خارجه ناتو از روسیه: تشدید تنش در مرزهای اوکراین را متوقف کنید

© REUTERS / Kenzo Tribouillard/Poolادعا و درخواست وزرای خارجه ناتو از روسیه: تشدید تنش در مرزهای اوکراین را متوقف کنید
ادعا و درخواست وزرای خارجه ناتو از روسیه: تشدید تنش در مرزهای اوکراین را متوقف کنید  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2021
اشتراک
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو پس از اولین روز نشست وزرای خارجه ناتو در ریگا گفت، وزرای خارجه ناتو در این نشست از روسیه خواستند که تشدید در مرزهای اوکراین را متوقف کند و شفافیت نشان دهد.
به گزارش اسپوتنیک، دبیر کل ناتو استولتنبرگ گفت: "ما درباره وضعیت نزدیک مرزهای شرقی اوکراین گفتگو کردیم، نیات روسیه غیرقابل پیش بینی است. ما از روسیه می خواهیم که شفافیت نشان دهد و تشدید تنش را متوقف کند."
از سوی دیگر، امروز وزیر خزانه داری آمریکا اعمال فشار مالی بر مسکو را بدلیل تجمع نیروهای روسیه در مرز با اوکراین "مناسب" دانست. جانت یلن، وزیر خزانه‌ داری ایالات متحده معتقد است اعمال فشار مالی بر دولت روسیه در ارتباط با افزایش حضور نظامی منتسب به مسکو در مرز با اوکراین "به جا است".
لاوروف شرط دوستی روسیه با غرب را اعلام کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.11.2021
لاوروف: روسیه چشمان خود را بر روی اقدامات تحریک آمیز ناتو و غرب نمی بندد
شایان ذکر است، اوکراین و کشورهای غربی اخیراً نسبت به آنچه تشدید "اقدامات تهاجمی" روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین خوانده اند، ابراز نگرانی کرده‌اند. در پاسخ، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که مسکو نیروهای خود را در داخل خاک خود و بنا به صلاحدید خود جابجا می کند. به گفته وی، این اقدامات تهدیدی علیه هیچ کس نیست و نباید کسی را نگران کند.
مسکو بارها از افزایش نیروهای ناتو در اروپا ابراز نگرانی کرده است. کرملین تاکید کرده است که روسیه هیچ تهدیدی برای هیچ کس نیست، اما اقداماتی را که به طور بالقوه برای منافع کشور خطرناک است، نادیده نخواهد گرفت. وی در عین حال تاکید کرد که روسیه قصد حمله نظامی به اوکراین را ندارد، این موضوع قبلا بارها توسط مقامات روسیه اعلام شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала