برنامه ایران برای توسعه روابط همه جانبه با کشورهای منطقه

© AFP 2023 / Yasser Al-Zayyatکویت
کویت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2021
اشتراک
باقری: ایران توسعه و تقویت روابط با همسایگان به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس را به عنوان اولویت اساسی در دوره جدید تعیین کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران بعد از ظهر روز 25 نوامبر (پنجشنبه) با شیخ احمدناصر المحمد الصباح وزیر خارجه کویت دیدار و بر توسعه روابط همه جانبه با همسایگان و به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس و کویت تاکید کرد.
وزیر خارجه کویت در این دیدار از مواضع دوستانه جمهوری اسلامی نسبت به کویت و دیگر کشورهای منطقه قدردانی کرد. شیخ احمد الصباح در این دیدار پیوندهای تاریخی و ناگسستنی دو کشور را مهم و ریشه‌دار توصیف و ابراز امیدواری کرد تعامل میان دو کشور بیش از پیش ارتقا یابد.
شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.11.2021
بیانیه مشترک آمریکا و شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس درباره ایران
علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان هم در این دیدار گفت: "دولت جمهوری اسلامی ایران توسعه و تقویت روابط با همسایگان به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس را به عنوان اولویت اساسی در دوره جدید تعیین کرده است.
ما برای توسعه روابط همه جانبه با کویت و سایر کشورهای منطقه برنامه داریم و امیدواریم پتانسیلها و ظرفیت های موجود به ویژه کمیسیون مشترک برای تقویت تعامل میان دو کشور هرچه سریعتر فعال شود".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала