https://spnfa.ir/20211111/فرمول-جدید-قیمت-گذاری-خودرو-در-ایران--8461841.html
فرمول جدید قیمت گذاری خودرو در ایران
فرمول جدید قیمت گذاری خودرو در ایران
اسپوتنیک ایران
طبق فرمول جدید، تا پایان امسال نرخ تورم بخشی بدون متغیرهای کیفیت و بهرهوری به علاوه حاشیه سود ۱۰ درصدی مبنای جدید تعیین قیمت خودرو خواهد بود. 11.11.2021, اسپوتنیک ایران
2021-11-11T17:14+0330
2021-11-11T17:14+0330
2021-11-11T17:14+0330
ایران
اقتصادی
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/588/75/5887581_0:154:1000:717_1920x0_80_0_0_79c2be8600634b215748dc378d9f34ff.jpg
به گزارش اسپوتنیک به نقل از همشری، اجرای مصوبه ۲۸ آبانماه شورای هماهنگی اقتصادی سران ۳ قوه مبنی بر حذف شورای رقابت از فرایند قیمتگذاری خودروهای پرتیراژ داخلی، ایران خودرو و سایپا قیمتهای جدیدی را برای عرضه محصولاتشان اعلام کردهاند.با این روند نرخ کارخانهای انواع محصولات سایپا از ۱۵ تا ۴۹ میلیون تومان، یعنی معادل ۱۴تا ۱۷ درصد، افزایش یافت. ایران خودرو نیز ضمن افزایش قیمت همه محصولات خود، در طرح عرضه فوری ۴ محصول خود که تا ۲۲ آبانماه ادامه دارد، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ را به میزان ۵۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان (۴۴.۷ درصد) افزایش داد تا این خودرو پیشتاز افزایش رسمی قیمت محصولات این گروه خودروسازی باشد.به نقل از پرتال همشهری، ایرانخودرو و سایپا در تعیین نرخ جدید محصولاتشان، بر مبنای فرمول جدید، تورم بخشی ۱۲ درصدی اعلام شده بانک مرکزی برای محصولات سایپا و نرخ متوسط تورم بخشی تعیین شده ۱۵درصدی برای محصولات ایرانخودرو را مبنا قرار دادهاند و علاوه بر آن، در تعیین قیمت نهایی فروش، سود ۱۰ درصدی را برای خود لحاظ کردهاند. همچنین طبق مصوبه ۲۸ آبانماه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، دیگر شورای رقابت نقشی در استخراج قیمتهای جدید نخواهد داشت و این وظیفه بر عهده خودروسازان، ستاد تنظیم بازار و با تأیید وزارت صمت خواهد بود. همچنین درنظر است تا از سال آینده فرمول هزینه تمامشده تولید جایگزین نرخ تورم بخشی در تعیین قیمت خودروهای داخلی شود.کارشناسان می گویند که وقتی خودروساز بداند همه هزینههای تمامشده تولید را میتواند در قیمت فروش محصولاتش لحاظ کند، این خطر وجود دارد که دیگر برای بهبود کیفیت و کاهش هزینههای سربار و هزینه تمامشده تولید، تلاش نکند.مسئولان وزارت صنعت در ایران امیدوارند با کاهش حجم زیان ۸۳ هزار میلیارد تومانی خودروسازان، شرایط برای افزایش تولید، رشد کیفیت، تنوع سبد محصولات و افزایش رضایت مشتریان خودرو فراهم شود. اما همزمان با افزایش رسمی قیمت محصولات خودروسازان، قیمت حاشیه بازار انواع خودروهای پرتیراژ داخلی افزایش ۵ تا ۱۰ میلیون تومانی را تجربه کرد و نرخ خودروهای کارکرده خارجی نیز ۵ درصد افزایش یافت. با وجود این، اغلب متقاضیان خرید به انتظار روشن شدن وضعیت بازار از انجام معامله سر باز میزدند. آن دسته از فعالان بازار که با همشهری گفتوگو کردهاند مدعیاند پیامد کوتاهمدت افزایش رسمی قیمت خودرو، تشدید رکود بازار و رشد عرضه خودروهای دپو شدهای است که امکان فک رهن سند آن فراهم شده است.
https://spnfa.ir/20211027/قیمت-واقعی-خودرو-در-بازار-آزاد-8410668.html
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
خبرها
fa_FA
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/588/75/5887581_44:0:1000:717_1920x0_80_0_0_b1bb2ebddf96956600e8edc8df45f6cb.jpgاسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
ایران , اقتصادی
فرمول جدید قیمت گذاری خودرو در ایران
طبق فرمول جدید، تا پایان امسال نرخ تورم بخشی بدون متغیرهای کیفیت و بهرهوری به علاوه حاشیه سود ۱۰ درصدی مبنای جدید تعیین قیمت خودرو خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از همشری، اجرای مصوبه ۲۸ آبانماه شورای هماهنگی اقتصادی سران ۳ قوه مبنی بر حذف شورای رقابت از فرایند قیمتگذاری خودروهای پرتیراژ داخلی، ایران خودرو و سایپا قیمتهای جدیدی را برای عرضه محصولاتشان اعلام کردهاند.
با این روند نرخ کارخانهای انواع محصولات سایپا از ۱۵ تا ۴۹ میلیون تومان، یعنی معادل ۱۴تا ۱۷ درصد، افزایش یافت. ایران خودرو نیز ضمن افزایش قیمت همه محصولات خود، در طرح عرضه فوری ۴ محصول خود که تا ۲۲ آبانماه ادامه دارد، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ را به میزان ۵۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان (۴۴.۷ درصد) افزایش داد تا این خودرو پیشتاز افزایش رسمی قیمت محصولات این گروه خودروسازی باشد.
به نقل از پرتال همشهری،
ایرانخودرو و سایپا در تعیین نرخ جدید محصولاتشان، بر مبنای فرمول جدید، تورم بخشی ۱۲ درصدی اعلام شده بانک مرکزی برای محصولات سایپا و نرخ متوسط تورم بخشی تعیین شده ۱۵درصدی برای محصولات ایرانخودرو را مبنا قرار دادهاند و علاوه بر آن، در تعیین قیمت نهایی فروش، سود ۱۰ درصدی را برای خود لحاظ کردهاند.
همچنین طبق مصوبه ۲۸ آبانماه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، دیگر شورای رقابت نقشی در استخراج قیمتهای جدید نخواهد داشت و این وظیفه بر عهده خودروسازان، ستاد تنظیم بازار و با تأیید وزارت صمت خواهد بود. همچنین درنظر است تا از سال آینده فرمول هزینه تمامشده تولید جایگزین نرخ تورم بخشی در تعیین قیمت خودروهای داخلی شود.
کارشناسان می گویند که وقتی خودروساز بداند همه هزینههای تمامشده تولید را میتواند در قیمت فروش محصولاتش لحاظ کند، این خطر وجود دارد که دیگر برای بهبود کیفیت و کاهش هزینههای سربار و هزینه تمامشده تولید، تلاش نکند.
مسئولان وزارت صنعت در ایران امیدوارند با کاهش حجم زیان ۸۳ هزار میلیارد تومانی خودروسازان، شرایط برای افزایش تولید، رشد کیفیت، تنوع سبد محصولات و افزایش رضایت مشتریان خودرو فراهم شود. اما همزمان با افزایش رسمی قیمت محصولات خودروسازان، قیمت حاشیه بازار انواع خودروهای پرتیراژ داخلی افزایش ۵ تا ۱۰ میلیون تومانی را تجربه کرد و نرخ خودروهای کارکرده خارجی نیز ۵ درصد افزایش یافت. با وجود این، اغلب متقاضیان خرید به انتظار روشن شدن وضعیت بازار از انجام معامله سر باز میزدند. آن دسته از فعالان بازار که با همشهری گفتوگو کردهاند مدعیاند پیامد کوتاهمدت افزایش رسمی قیمت خودرو، تشدید رکود بازار و رشد عرضه خودروهای دپو شدهای است که امکان فک رهن سند آن فراهم شده است.