گزارش و تحلیل

سومین اجلاس اقتصاد اسلامی روسیه

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر چچن
چچن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.10.2021
اشتراک
مناطق مسلمان نشین روسیه زمینه ای بسیار امیدوار کننده برای توسعه اقتصاد اسلامی است.
مناطق مسلمان نشین روسیه زمینه ای بسیار امیدوار کننده برای توسعه اقتصاد اسلامی است.
اسپوتنیک - اما قوانین مربوطه هنوز در حال تدوین است. جمهوری چچن روسیه از نظر شرایط مطلوب سرمایه گذاری در آن یک جمهوری پیشقدم است.
سومین اجلاس اقتصادی اسلامی روسیه در گروزنی، پایتخت چچن برگزار شد. مدیران ارشد شرکتهای روسی، سیاستمداران منطقه ای و سران سازمانهای بازرگانی بین المللی به اسپوتنیک گفتند که چشم اندازهای بانکداری اسلامی در روسیه و به طور کلی اقتصاد حلال چگونه است.
چچن - منطقه پیشتاز  
فعال ترین منطقه روسیه در زمینه معرفی اقتصاد اسلامی - جمهوری چچن است. پروژه های دامنه دار و نقشه راه برای پیشرفت بانکداری اسلامی در اینجا در حال توسعه است.
هشدار درباره خطر تورم سرسام آور در اقتصاد ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.10.2021
گزارش و تحلیل
هشدار درباره خطر تورم سرسام آور در اقتصاد ایران
محمد سلیمخانوف، وزیر اقتصاد، توسعه سرزمینی و تجارت جمهوری چچن گفت: "وظیفه اصلی ما توضیح نحوه عملکرد این سیستم برای مسلمانان و نشان دادن اینکه چرا باید در پروژه های حلال سرمایه گذاری کرد.    همچنین لازم است به غیر مسلمانان در روسیه نشان داده شود که این نوع تجارت کاملاً شفاف، امن و برای همکاری نمایندگان همه ادیان کشور ما باز است. بگذارید بگویم که اقتصاد اسلامی یک محصول فراگیر و  برای همه است. تجارت فرامرزی را می توان بر اساس آن ایجاد کرد – این کار آینده ما است.
به گفته وی، چچن همچنین قصد دارد برنامه های آموزشی در زمینه بانکداری حلال توسعه دهد: "ما می خواهیم بر بخش آموزشی تمرکز کنیم. تنها با تعداد متخصصین مورد نیاز است که می توان قوانین مناسب را در سطح منطقه ای یا فدرال اعمال کرد. با موجودیت و حضور پرسنل واجد شرایط، ابتکارات قانونی به خودی خود، بر اساس سابقه متولد می شوند." وزیر چچن در پایان گفت: "چچن را می توان لوکوموتیو اقتصاد اسلامی   در روسیه نامید. این وظیفه را رمضان قدیروف رئیس جمهور چچن به ما محول کرده است. امروزه ما می توانیم یکی از مناسب ترین شرایط   سرمایه گذاری را نه تنها در مناطق روسیه، بلکه به طور کلی در جهان اسلام ارائه دهیم. و ما آماده ایم که بارها و بارها آن را ثابت کنیم. به این خاطر، ما  سرمایه گذاران و فعالان حوزه اقتصاد اسلامی را به منطقه خود دعوت می کنیم."
فاقد پایه قانونی - بدون پیشرفت سریع؟ 
مارات کابایف، رئیس انجمن بین المللی تجارت اسلامی، در پیش بینی های خوش بینانه درباره چگونگی پیشرفت   اقتصاد اسلامی در چچن سهیم است. اما او معتقد است که قوانینی که اقتصاد اسلامی را تنظیم و تشویق می کند هم اینک مورد نیاز در روسیه است.
بیانیه وزارت امور خارجه ایران درباره عضویت دائم جمهوری اسلامی در سازمان همکاری شانگهای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.09.2021
بیانیه وزارت امور خارجه ایران درباره عضویت دائم جمهوری اسلامی در سازمان همکاری شانگهای
او گفت: "ما به تازگی دفتر نمایندگی خود را در چچن افتتاح کرده ایم و برنامه های زیادی برای توسعه اقتصاد اسلامی در این منطقه خاص داریم. ما امیدواریم که  بانک توسعه اسلامی  که بخشی از    سازمان همکاری اسلامی است، از ابتکارات ما حمایت کند. در این شرایط   اقتصاد اسلامی مناطق مسلمان نشین فدراسیون روسیه می تواند در 5 سال آینده به سطح بین المللی برسد. و اکنون ما واقعاً به قوانین مربوطه نیاز داریم. بدون این پایه انتظار از اجرای سریع   پروژه ها محال است."
همساز شدن با اقتصاد اسلامی
با این حال، همه بازیگران بازار مالی اسلامی در روسیه معتقد نیستند که قوانین فعلی به اندازه کافی موثر نیست. اولگ گانییف، معاون ارشد اسبربانک  در این مورد گفت:" "من معتقدم که قوانین فعلی مانع از انجام معاملات در اکوسیستم اسلامی نمی شود. بر اساس مصوبات    دومای روسیه – پارلمان این کشور، وزارت دارایی و بانک مرکزی، گروه های کاری مربوطه در حال فعالیت هستند. به مجرد تهیه و توسعه قوانین جدید، نقش اقتصاد حلال در روسیه نیز افزایش می یابد."
به گفته وی، سیستم اقتصاد اسلامی روسیه در هنوز حال شکل گیری است و به تجربه همکاران ما از کشورهای عربی نیاز دارد. به این خاطر،  اسبر  در دسامبر دفتر خود را در ابوظبی افتتاح می کند. انتظار می رود که معرفی  رسمی و افتتاح با شکوه اولین دفتر اسبربانک روسیه در ابوظبی در 3-4 دسامبر، طی مراسم روز ملی روسیه در نمایشگاه اکسپو 2020  در دبی انجام شود. این اولین شعبه بانک روسیه در حوزه خلیج فارس و کل جهان عرب خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала