ایران اقدام تروریستی در مسجد قندوز در افغانستان را محکوم کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ایران اقدام تروریستی در مسجد قندوز در افغانستان را محکوم کرد
ایران اقدام تروریستی در مسجد قندوز در افغانستان را محکوم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.10.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه ایران در پی اقدام تروریستی در مسجدی در قندوز افغانستان، با محکوم کردن این واقعه تروریستی با خانواده قربانیان این رویداد تلخ ابراز همدردی کرد .
به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه در پی اقدام تروریستی و مرگبار به وقوع پیوسته در مسجدی در قندوز افغانستان، با محکوم کردن این واقعه تروریستی با خانواده قربانیان این رویداد تلخ ابراز همدردی کرد و بهبودی مجروحان را از درگاه الهی مسئلت کرد.
طالبان: علت انفجار در مسجد در شمال افغانستان حمله انتحاری بوده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.10.2021
طالبان: علت انفجار در مسجد در شمال افغانستان حمله انتحاری بوده است
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تاکید کرد:  اقدامات تروریستی در هر شکل و توسط هر طرفی محکوم است.
پیشتر رسانه ها گزارش داده بودند که در این انفجار در مسجوی در قندوز، 60 نفر کشته و بیش از 100 نفر زخمی شدند. بنا بر گزارش ها همه کشته شدگان و مجروحان از حاضرین در مسجد هستند. به گفته ذبیح الله مجاهد، سخنگوی جنبش "طالبان"، نیروهای ویژه در محل انفجار حاضر شده اند و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.
گفتنی است دولت ایالات متحده ۲۹ فوریه ۲۰۲۰ متعهد شد که تمام نیروهای خود را تا ۱ مه ۲۰۲۱ به عنوان بخشی از توافق با طالبان در دوحه پایتخت قطر از افغانستان خارج کند.
در اوایل ماه اوت جنگجویان طالبان (گروه تروریستی ممنوعه در روسیه)  حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش داده، 15 اوت بدون درگیری وارد کابل شده و روز بعد اعلام کردند که جنگ به پایان رسیده است. در دو هفته آخر ماه اوت شهروندان غربی و افغانانی که با آنها همکاری می کردند، به صورت جمعی از فرودگاه کابل که تحت حفاظت ارتش آمریکا بود، تخلیه شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала