طالبان: علت انفجار در مسجد در شمال افغانستان حمله انتحاری بوده است

© AFP 2023 / Shah Maraiطالبان: علت انفجار در مسجد در شمال افغانستان حمله انتحاری بوده است
طالبان: علت انفجار در مسجد در شمال افغانستان حمله انتحاری بوده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.10.2021
اشتراک
آژانس خبری فرانسوی به نقل از یکی از اعضای "طالبان" (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) اعلام کرد که یک عامل انتحاری سبب انفجار در یک مسجد شیعیان در ولایت قندوز افغانستان بوده است. انفجاری که در ان 60 نفر کشته شدند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فرانس پرس، به نقل از یکی از اعضای "طالبان" (گروه ممنوع در روسیه)، این جنبش ادعا می کند که یک عامل انتحاری  سبب انفجار در یک مسجد شیعیان در ولایت قندوز افغانستان بوده است.
انفجار در نزدیکی مسجدی در کابل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.10.2021
انفجار در نزدیکی مسجدی در کابل
گفتنی است دولت ایالات متحده ۲۹ فوریه ۲۰۲۰ متعهد شد که تمام نیروهای خود را تا ۱ مه ۲۰۲۱ به عنوان بخشی از توافق با طالبان در دوحه پایتخت قطر از افغانستان خارج کند.
در اوایل ماه اوت جنگجویان طالبان (گروه تروریستی ممنوعه در روسیه)  حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش داده، 15 اوت بدون درگیری وارد کابل شده و روز بعد اعلام کردند که جنگ به پایان رسیده است. در دو هفته آخر ماه اوت شهروندان غربی و افغانانی که با آنها همکاری می کردند، به صورت جمعی از فرودگاه کابل که تحت حفاظت ارتش آمریکا بود، تخلیه شدند.
شب 31 اوت، ارتش آمریکا فرودگاه کابل را نیز ترک کرده و به حضور نظامی 20 ساله آمریکا در افغانستان پایان داد. در اوایل سپتامبر ترکیب دولت موقت افغانستان به ریاست محمد حسن آخوند که در اولین حکومت طالبان به عنوان وزیر امور خارجه فعالیت می کرد و از سال 2001 تحت تحریم های سازمان ملل متحد بود، اعلام شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала