ناو انگلیسی بدون توجه به هشدارهای چین وارد دریایی چین جنوبی شد

© Flickr / Defence Imagesناو انگلیسی بدون توجه به هشدارهای چین وارد دریایی چین جنوبی شد
ناو انگلیسی بدون توجه به هشدارهای چین وارد دریایی چین جنوبی شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.10.2021
اشتراک
چین پیشتر به ناو گروه انگلیس هشدار داده بود اقدام نادرستی در منطقه مرتکب نشود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه دینفس ژورنال، وزارت دفاع انگلیس دوشنبه اعلام کرد که بدون توجه به هشدارهای چین، ناو هواپیمابر "ملکه الیزابت" و ناو گروه همراه آن برای دومین بار وارد دریای چین جنوبی شدند.
این دومین بار است که این ناو گروه انگلیسی وارد منطقه مورد مناقشه می‌شود. چین پیشتر به ناو گروه انگلیس هشدار داده بود اقدام نادرستی در منطقه مرتکب نشود.
ناو هواپیمابر ریگان وارد منطقه مسئولیت ناوگان 5، شامل خاورمیانه شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.06.2021
ناو هواپیمابر ریگان وارد منطقه مسئولیت ناوگان 5 شامل خاورمیانه شد
چین تقریباً تمام 1.3 میلیون مایل مربع دریای چین جنوبی را قلمرو مستقل خود می‌داند و حضور کشتی های جنگی خارجی در آن منطقه را ریشه تنش‌ها در منطقه دانسته است. ایالات متحده، انگلیس و استرالیا به طور معمول مخالف مواضع چین در منطقه و با تردد در دریای چین جنوبی موجب نگرانی چین شده‌اند.
دای بینگ، معاون نماینده چین در سازمان ملل متحده چندب قبل از آمریکا و انگلیس به دلیل ارسال خودسرانه کشتی‌های نظامی پیشرفته و ناو هواپیمابر به دریای چین جنوبی انتقاد کرد و گفت واشنگتن و لندن در تلاش است میان کشورهای منطقه شکاف ایجاد کند.
وی گفت: "امریکا به تنهایی به بزرگترین تهدید علیه صلح و ثبات در دریای چین جنوبی تبدیل شده است".
دریای چین جنوبی و دریای چین شرقی در منطقه آسیا-اقیانوسیه واقع شده است و در سال‌های اخیر به منبع تنش‌ها میان چین و همسایگان این کشور از جمله ژاپن، ویتنام و فیلیپین تبدیل شده است و این کشورها همچنان به جدال بر سر مرزهای دریایی آب‌ها ادامه می‌دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала