ناو هواپیمابر ریگان وارد منطقه مسئولیت ناوگان 5 شامل خاورمیانه شد

© AFP 2023 / Anthony Wallaceناو هواپیمابر ریگان وارد منطقه مسئولیت ناوگان 5، شامل خاورمیانه شد
ناو هواپیمابر ریگان وارد منطقه مسئولیت ناوگان 5، شامل خاورمیانه شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.06.2021
اشتراک
ناو هواپیمابر هسته‌ای رونالد ریگان، در میان عقب نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان، روز جمعه وارد منطقه مسئولیت ناوگان 5، که شامل خاورمیانه است، شد.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس اعلامیه مطبوعاتی وب سایت فرماندهی مرکزی ایالات متحده، ناو هواپیمابر هسته‌ای رونالد ریگان، در میان عقب نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان، روز جمعه وارد منطقه مسئولیت ناوگان 5، که شامل خاورمیانه است، شد.

کاپیتان فرد گلدامر، فرمانده ناو رونالد ریگان، گفت: "حضور انعطاف پذیر رونالد ریگان یک عنصر اساسی در کمک به اطمینان خاطر به شرکای منطقه ای ما است که ایالات متحده همچنان متعهد به تأمین آزادی دریاها است."

تأکید شده است که گروه حمله کننده ناو هواپیمابر با حضور در منطقه مسئولیت ناوگان 5 نیروی دریایی ایالات متحده با همكاری با شریكان خود عمل می كند و تمریناتی را انجام می دهد، همچنین " پشتیبانی نیروهای هوایی را برای محافظت از نیروهای ایالات متحده و ائتلاف در طول عملیات خود ارائه می دهد. تا نیروها را از افغانستان بیرون بکشد. "

همانطور که توسط نشریه تخصصی USNI News اشاره شده است، " ناو رونالد ریگان" یک ناو هواپیمابر و هفتمین ناوگان نیروی دریایی ایالات متحده است که مسئولیت اقیانوس آرام غربی و اقیانوس هند شرقی را بر عهده دارد.

دولت آمریكا از اول ماه مه تا یازدهم سپتامبر قول می دهد كه با هماهنگی كامل با متحدان، عقب نشینی نیروها از افغانستان را به اتمام برساند. در سال 2020، واشنگتن و طالبان اولین توافقنامه صلح پس از بیش از 18 سال جنگ را در دوحه امضا کردند. این امر برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان در مدت 14 ماه و آغاز گفتگوی بین افغانی پس از تبادل زندانیان فراهم شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала