چین از توافق هسته ای حمایت و خواستار لغو تحریم های آمریکا علیه ایران شد

© AP Photoچین از توافق هسته ای حمایت و خواستار لغو تحریم های آمریکا علیه ایران است
چین از توافق هسته ای حمایت و خواستار لغو تحریم های آمریکا علیه ایران است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.09.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه چین در کنفرانس خبری خود اعلام کرد که پکن از توافق هسته ای ایران حمایت می کند و خواستار لغو تحریم های آمریکا علیه تهران است.
به گزارش اسپوتنیک، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین اظهار داشت: پکن مخالف تحریم های ضد ایرانی آمریکا است و از مواضع تهران در حل مسائل مربوط به بازگرداندن تعهدات بین المللی مطابق توافق هسته ای ایران حمایت می کنند.
امیر عبداللهیان: در حال بررسی‌ برای بازگشت به مذاکرات وین هستیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.09.2021
امیر عبداللهیان: در حال بررسی‌ برای بازگشت به مذاکرات وین هستیم
وی گفت: چین موضع سازنده ایران را تأیید می کند، موضوعی که تهران از برنامه جامع اقدام مشترک حمایت می کند خواستار مذاکره برای بازگشت به تعهدات طبق توافق است. ایالات متحده باید به سیاست غلط خود در قبال ایران پایان دهد و همه تحریم ها علیه آن کشور را لغو کند.
به گفته وی، پکن با مذاکرات در مورد موضوع هسته ای ایران برای عادی سازی وضعیت کمک خواهد کرد و خاطرنشان کرد که واشنگتن با اقدامات خود، برعکس، تنها تنش را در روند حل این مسئله افزایش می دهد.
 سخنگوی وزارت امور خارجه چین  افزود: ما همیشه معتقد بودیم که بازگشت به تعهدات توافق هسته ای ایران برای هر یک از طرفین سودمند است.
گفتنی است که پیش از این ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران روز سه شنبه در سخنرانی خود در هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت، همه اقدامات برای جلوگیری از واردات دارو باید غیرقانونی اعلام شود. وی تاکید کرد که تحریم ها شیوه جدیدی از جنگ آمریکا با همه ملت های جهان است. وی همچنین یادآور شد که این تحریم ها مدتها قبل از ظهور برنامه هسته ای ایران علیه تهران اعمال شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала