امیر عبداللهیان: در حال بررسی‌ برای بازگشت به مذاکرات وین هستیم

© Sputnikامیر عبداللهیان: در حال بررسی‌ برای بازگشت به مذاکرات وین هستیم
امیر عبداللهیان: در حال بررسی‌ برای بازگشت به مذاکرات وین هستیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.09.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌ که در حال بررسی‌ برای بازگشت به مذاکرات وین هستیم گفت: نباید خودمان را معطل و منتظر نتیجه مذاکرات وین بگذاریم.
به گزارش اسپوتنیک، حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در دیدار با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که دولت جدید ایران مذاکرات وین را از سر می‌گیرد.
وزیر خارجه آمریکا: ایران هنوز با بازگشت به مذاکرات وین موافقت نکرده  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.09.2021
وزیر خارجه آمریکا: ایران هنوز با بازگشت به مذاکرات وین موافقت نکرده
به نقل از فارس، وزیر خارجه ایران تصریح کرد: دولت جدید در حال مرور و مطالعه پرونده مذاکرات انجام شده است. نه اتلاف وقت می‌کند، نه رفتار غیر سازنده آمریکا را می‌پذیرید و نه ایران را معطل وعده‌های توخالی سابقه‌دار خواهد کرد.
حسین امیر عبداللهیان با اشاره به ملاقات‌هایش با مقامات شرکت کننده در نشست مجمع عمومی یادآور شد: ملاقات‌های من به من نشان داد که اگر اراده جدی داشته باشیم که از ظرفیت‌ها استفاده کنیم نه تنها سال آینده این موقع که در کمتر از 6 ماه آینده می‌توانیم به صورت ملموس آثار این همکاری‌ها و ابتکارات را در اقتصاد کشور ببینیم البته با همراهی و همکاری همه بخش‌های ذیربط در داخل ایران.
وزیر امور خارجه ایران که برای شرکت در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک حضور دارد، در گفت‌وگویی درباره موضع ایران در قبال تحولات افغانستان اظهار داشت: این موضع اصولی ایران  که صلح و ثبات و امنیت در افغانستان تنها در سایه تشکیل دولت کاملا فراگیر با مشارکت همه اقوام تأمین خواهد شد، دقیقا نشانگر جای درستی است که ما ایستاده‌ایم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала