آیا تورم در ایران کنترل خواهد شد؟

© REUTERS / Raheb Homavandiآیا تورم در ایران کنترل خواهد شد؟
آیا تورم در ایران کنترل خواهد شد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.08.2021
اشتراک
کارشناس: باید شرایطی فراهم شود تا کسب و کارها به سمت اولویت‌ها حرکت کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مهر»، رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت که در یک برنامه کوتاه مدت نسبت به رفع چالش های نرخ ارز و تنظیم بازار خواهیم پرداخت تا هرچه زودتر تورم کنترل شود.

وی در ادامه افزود: «در کوتاه مدت دو اولویت تنطیم بازار و تورم را در نظر داریم و برای نیل به این منظور با دوستان در وزارتخانه‌های دیگر جلساتی را شروع کردیم که تسلط به جریان تولید و توزیع کالا داشته باشیم تا بتوانیم کمبودها را پیش بینی کنیم.

ضرورت برنامه ریزی ایران برای شکل تعامل با دولت جدید آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.01.2021
گزارش و تحلیل
ضرورت برنامه ریزی ایران برای شکل تعامل با دولت جدید آمریکا

تعیین اولویت‌ها و مشخص کردن آنها در زیرمجموعه‌ها، تنظیم‌گری، تسهیل گری و نظارت چهار عامل مؤثر برای حرکت به سمت حکمرانی در بخش‌های صنعتی، معدنی و تجاری هستند. باید شرایطی فراهم شود تا کسب و کارها به سمت اولویت‌ها حرکت کنند.

راه اندازی سامانه جامع تجارت در اولویت برنامه هاست. این سامانه به ما اطلاعات بسیار خوب و لازم را برای پیش بینی و اعمال قواعد مشخص می‌کند و همچنین در این سامانه بعضی موارد وارداتی هم تحت تأثیر ارز هستند که آنها را هم مورد بررسی قرار می‌دهد.

این سامانه اطمینانی از جهت تأمین کالا را به ما می‌دهد تا بتوانیم تا انتهای سال بازار را کنترل کنیم. با جدیت درصدد کنترل تورم هستیم تا بتوانیم این بیماری اقتصادی را در طی چندسال کاهش داده و شرایط اقتصادی را به سمت مطلوب هدایت کنیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала