طالبان طی یک هفته ترکیب کامل دولت را اعلام خواهد کرد

© Sputnikاعضای رهبری طالبان
اعضای رهبری طالبان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2021
اشتراک
طالبان تا کنون روسای کلانتری‌ها و فرمانداران در 33 شهر را منصوب کرده است.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به آنچه نماینده گروه طالبان (گروه تروریستی ممنوعه در فدراسیون روسیه) به رویترز گفت، گروه طالبان تا کنون روسای کلانتری‌ها و فرمانداران در 33 شهر را منصوب کرده است. گروه طالبان طی یک هفته ترکیب کامل دولت را اعلام خواهد کرد.

اعلام شد که ذبیح الله مجاهد رهبر گروه طالبان در خصوص نمایندگی زنان در کابینه جدید دولت افغانستان  تصمیمگیری خواهد کرد. منبعی در گروه طالبان (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) روز 21 ماه اوت اطلاع داد که ملا عبدل غانی برادر، رئیس دفتر سیاسی طالبان قصد دارد طی 2 هفته آینده در باره ساختار دولت آینده افغانستان تصمیمگیری بکند.

پیش بینی شکست آمریکا در جنگ فرضی با چین و روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2021
پیش بینی شکست آمریکا در جنگ فرضی با چین و روسیه

روز 15 ماه اوت (یکشنبه) رسانه ها و منابع گفتند که طالبان کنترل همه گذرگاه های مرزی را در دست دارند. در همان روز شبه‌نظامیان طالبان اطلاع دادند که وارد کابل شده و کنترل کاخ ریاست جمهوری را در دست گرفته‌اند. اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان اظهار داشت که «برای جلوگیری از کشتار وسیع» کشور را ترک کرده است. 16 ماه اوت (دوشنبه) محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است.

در ده روز اول ماه آگوست، طالبان حملات خود را علیه نیروهای دولتی در افغانستان افزایش دادند. تنها منطقه ای که تحت کنترل طالبان نیست پنجشیر است، این منطقه در شمال شرقی کابل، یکی از کوچکترین مناطق کشور از نظر مساحت و جمعیتی محسوب می شود.

در ۱۵ آگوست، شبه نظامیان طالبان وارد پایتخت افغانستان شدند و کنترل کاخ ریاست جمهوری را در دست گرفتند.

در شب ۱۶ آگوست، محمد نعیم نماینده دفتر سیاسی طالبان، گفت که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت در این کشور در آینده نزدیک روشن خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала