ساخت شناور بدون سرنشین دارای خودکفایی منحصر به فرد برای نیروی دریایی روسیه

© Sputnik / Евгений Одиноков /  مراجعه به بانک تصاویر ساخت شناور بدون سرنشین دارای خودکفایی منحصر به فرد برای نیروی دریایی روسیه
ساخت شناور بدون سرنشین دارای خودکفایی منحصر به فرد برای نیروی دریایی روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2021
اشتراک
دانشمندان روس یک شناور بدون سرنشین هواشناسی را برای نیروی دریایی روسیه ساخته اند که با نیروی امواج حرکت کرده، عملاً انرژی مصرف نمی کند و مدت کار مستقل و خودکفای آن شش ماه است.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را الکسی بلینکوف ، نماینده دانشگاه دریانوردی سن پترزبورگ (Gosmortekhuniversity of Petersburg) ، موسسه سازنده این شناور بدون سرنشین اعلام کرد.

دستگاه جدید در غرفه نیروی دریایی روسیه در همایش آرمیا-2021 (Army -2021) ارائه شد.

الکسی بلینکوف گفت "این  ربات سطحی یک گلایدر شناور موجی با الگوی حرکتی غیر متعارف بوده و با انرژی امواج کار می کند. سیستم بالدار آن  در عمق آب حرکت کرده و کل ساختار متصل به آن را با طناب کابلی می کشد. موج به بالا و پایین حرکت کرده و نیروی حرکت به جلو در سیستم بالدار شکل می گیرد".

Десантируемый грузопассажирский бронеавтомобиль К-4386 ЗАСН (справа), представленный на открытой экспозиционной площадке Конгрессно-выставочного центра Патриот на Международном форуме АРМИЯ-2021 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.08.2021
گزارش و تحلیل
گزارش ویژه از نمایشگاه تسلیحات و تجهیزات نظامی و فنی روسیه «آرمیا ۲۰۲۱» + تصاویر

وی خاطرنشان کرد که دستگاه می تواند در هر جهت موج - مایل، عرضی یا طولی حرکت کند. در صورت عدم وجود امواج یا ناکافی بودن آنها که اجازه حرکت نمی ده ، باتری خورشیدی و موتورهای کمکی در دستگاه به کار می افتند.

نماینده موسسه سازنده می افزاید: "وظیفه اصلی گلایدر و هواشناسی یعنی اندازه گیری دما، فشار، شوری آب و جهت باد - پارامترهای مهم برای استفاده از تسلیحات و عملیات ناو گروه ها است ."

وی تاکید کرد که این دستگاه تقریباً در هر زمان قادر به کار خودکار و خود کفا  است.

وی گفت: "با این حال ، این پارامتر به شش ماه محدود می شود زیرا با حضور بیشتر در دریا مشکل رشد جلبک و تشکیل رسوب نمکی در سطح آن وجود دارد."

بلینکوف توضیح داد که این دستگاه می تواند جایگزین شناورهای سنتی پرتاب شده به آب از کشتی شود.

نماینده موسسه سازنده می گوید: "گلایدر شناور ما می تواند در یک نقطه معین با سرعت حداکثر دو گره در یک مسیر مشخص و مققر تا مدت شش ماه بچرخد."

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала