اعلام عامل احتمالی اختلال در تردد مرزی میان ایران و ارمنستان

© Photo / Facebook / ՀՀ Մարդու իրավունքների պաշտպան - Human Rights Defender of Armeniaاعلام عامل احتمالی اختلال در تردد مرزی میان ایران و ارمنستان
اعلام عامل احتمالی اختلال در تردد مرزی میان ایران و ارمنستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2021
اشتراک
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ارمنستان، شیطنت رقبای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را عامل احتمالی اختلال ۴۸ ساعته در تردد مرزی میان دو کشور دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای ایران، هرویک یاریجانیان، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ارمنستان اظهار داشت: ما به عنوان فعالان اقتصادی معتقدیم نخستین مرز خاکی جمهوری اسلامی ایران با اوراسیا مرز ارمنستان است و با توجه به اینکه بعد از پیوستن ایران به اوراسیا بسیاری از کالا‌های ایرانی که تاکنون جایگاه خاصی در اوراسیا نداشتند با این پیمان دارای قیمت و مزیت رقابتی بسیار خوبی شدند احتمال داده می‌شود که رقبای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و کشور‌هایی که در این بازار‌ها تا پیش از این سهام زیادی داشتند امروز به این نتیجه رسیدند که ایران را از این بازار‌ها حذف کنند شاید بهترین راه حل آن‌ها این باشد که ارتباط مستقیم ما را با کشور‌های اوراسیا، کشور‌های حوزه سی. آی. اس، گرجستان، دریای مدیترانه و اروپا قطع کنند.

مسدود شدن مسیر تردد زمینی ایران به ارمنستان توسط جمهوری آذربایجان و عواقب آن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.08.2021
مسدود شدن مسیر تردد زمینی ایران به ارمنستان توسط جمهوری آذربایجان و عواقب آن

یاریجانیان در پاسخ به این سوال که بدخواهان ارتقای روابط تجاری ایران با اوراسیا تا چه حد در اهداف خود موفق خواهند شد؟ بیان داشت: اگر طرف این کشور‌های بدخواه، کشوری غیر از جمهوری اسلامی ایران بود شاید می‌توانستند تفکرات خود را اجرایی کنند، اما وقتی در باره جمهوری اسلامی ایران صحبت می‌کنیم کشور قدرتمند و مقتدری است که قطعاً و حتماً اجازه اجرایی شدن چنین ایده‌هایی را نخواهد داد ضمن اینکه قبلا هم مقامات مسئول کشور ما اعلام کردند که هیچ گونه تغییر در مرز‌های بین‌المللی را بر نمی‌تابند.

وی تصریح کرد: در روز‌های اخیر تردد کالا و مسافر در مرز مشترک ایران و ارمنستان در مسیر گوریس تا قاپان دچار اختلالات شد علت آن هم محدودیت‌هایی بود که دولت آذربایجان ایجاد کرد البته در مدت ۴۸ ساعت این محدودیت برطرف شد و هم اکنون تردد‌ها یعنی جریان کالایی محموله‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به مقصد ارمنستان و وارداتی از این کشور همچنین ورود و خروج مسافر در جریان است و مشکلی وجود ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала