هشدار چین درباره خطر وقوع جنگ داخلی در افغانستان

© Sputnik / Press service of the Ministry of Foreign affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر درخواست چین: آمریکا مسئولیت بازسازی افغانستان را به عهده بگیرد
درخواست چین: آمریکا مسئولیت بازسازی افغانستان را به عهده بگیرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.08.2021
اشتراک
وانگ یی وزیر خارجه چین در مورد خطر وقوع جنگ داخلی در افغانستان هشدار داد .

به گزارش اسپوتنیک، وی در گفتگوی تلفنی با مولود چاووش اوغلو همتای ترک خود در اینباره صحبت کرده است.

به گفته وزیر خارجه چین، در حال حاضر تناقضات زیادی در افغانستان انباشته شده و با خروج نیروهای آمریکایی مشکلات جدیدی به آنها اضافه شده است. وزیر خارجهچین  تاکید کرد که خطر وقوع جنگ داخلی در کشور هنوز وجود دارد.

مخالفان طالبان از غرب درخواست سلاح کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.08.2021
مخالفان طالبان از غرب درخواست سلاح کردند

وانگ یی همچنین خاطرنشان کرد که پس از خروج نیروهای خارجی از خاک افغانستان ، شهروندان می توانند سرنوشت کشورشان را به دست خود بگیرند. در حال حاضر ، نکته اصلی جستجوی راهی برای احیای افغانستان به چنان شکلی است که با ویژگی های ملی این کشور و گرایش های زمان فعلی مطابقت داشته باشد.

وزیر خارجه چین افزود که طالبان (سازمان تروریستی ممنوع در روسیه) باید کاملاً از همه گروه های تروریستی دوری کرده و برای مبارزه با آنها، از جمله جنبش اسلامی ترکستان شرقی، اقدامات لازم را انجام دهد.

پیشتر ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین خاطرنشان کرده بود که چین وعده می دهد که پس از تثبیت وضعیت افغانستان از سوی طالبان به این کشور کمک کند. به گفته این دیپلمات، روابط جدید با افغانستان پس از تشکیل "یک دولت پیروی مدارا و باز که به اندازه کافی منافع کشورش را نمایندگی کند" برقرار می شود. وی تاکید کرد که دولت چین به حمایت از تلاش ها برای بازگرداندن صلح به این کشور ادامه خواهد داد.

طالبان 15 اوت افغانستان را تصرف کردند. دولت و بخش قابل توجهی از دستگاه دولتی از این کشور گریخته اند. مقامات طالبان به جامعه بین المللی اطمینان داده اند که قصد دارند روابط صلح آمیز و سازنده ای را با همه کشورهای ذینفع کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала