خشم تل آویو از اعزام نماینده اتحادیه اروپا به تهران

© AFP 2023 / Emmanuel Dunandخشم تل آویو از اعزام نماینده اتحادیه اروپا به تهران
خشم تل آویو از اعزام نماینده اتحادیه اروپا به تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2021
اشتراک
وزارت امور خارجه اسرائیل، تصمیم اتحادیه اروپا برای حضور در مراسم شروع به کار دولت جدید ایران را محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تایمز اسرائیل، تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر اعزام انریکه مو را مقام دیپلماتیک و دبیرکل سرویس اقدام خارجی، این اتحادیه برای حضور در مراسم شروع به کار آیت الله رئیسی، رئیس جمهور منتخب ایران به تهران مقامات اسرائیلی را بهت زده کرده است.

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.08.2021
سفر هماهنگ کننده مذاکرات وین برای حضور در مراسم تحلیف رئیسی

وزارت امور خارجه اسرائیل، در همین رابطه در بیانیه‌ ای مدعی شد که این تصمیم اتحادیه اروپا را محکوم می‌ کند و آن را نمایشی شرم آور از یک قضاوت ضعیف قلمداد کرد.

این وزارتخانه افزود: حضور نماینده اتحادیه اروپا در مراسم تحلیف (رئیس جمهور منتخب ایران) در پی آن صورت می‌ گیرد که بیش از چند روز از اینکه ایران دو شهروند غیرنظامی کشورهای عضو این اتحادیه را در یک اقدام تروریستی علیه کشتیرانی غیرنظامی کشته است، نمی‌ گذرد.

منابع خبری پیشتر اعلام کردند که اتحادیه اروپا قرار است انریکه مو را مقام دیپلماتیک و دبیرکل سرویس اقدام خارجی، این اتحادیه را که در گفتگوهای هسته‌ ای با ایران نیز مشارکت داشته، برای حضور در مراسم شروع به کار آیت الله رئیسی رئیس جمهور منتخب ایران به تهران اعزام کند.

این خبر را لورنس نورمن خبرنگار وال استریت ژورنال، اعلام کرد و گفته است حضور این مقام اروپایی با توجه به چند موضوع از جمله حادثه اخیر حمله به یک نفتکش اسرائیلی در دریای عمان و همچنین ادامه تحریم‌ های آمریکا علیه ایران و در نهایت در میانه توقف گفتگوهای هسته‌ ای دارای اهمیت دو چندان است.

خبرنگار وال استریت ژورنال همچنین به نقل از یک سخنگوی اتحادیه اروپا تاکید کرد که برای بروکسل مهم است که با دولت جدید وارد تعامل دیپلماتیک شود و پیام‌ های مستقیم مهمی به تهران ارسال شود.

پیشتر سعید خطیب‌ زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، تصریح کرده بود که چند ده هیئت در سطح رؤسای جمهور و دولت‌ ها، رؤسای مجالس، وزرای خارجه و فرستاده‌ های ویژه عازم تهران هستند، که نشان از مقبولیت و مشروعیت ایران در عرصه بین‌ المللی است.

مراسم تنفیذ سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ایران، سه‌ شنبه ۱۲ مردادماه با حضور رهبر ایران و جمعی از مسئولان و کارگزاران کشور در حال برگزاری است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала