افزایش حجم تجارت دوجانبه ایران به ۲۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۲

© Photo / SOM / ATCHAINافزایش حجم تجارت دوجانبه ایران به ۲۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۲
افزایش حجم تجارت دوجانبه ایران به ۲۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۲ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2021
اشتراک
رئیس اتاق بازرگانی ایران و امارات گفت: با توجه به تمایل امارات برای توسعه روابط تجاری با ایران پیش بینی می شود حجم تجارت دو کشور در سال ۲۰۲۲ به ۲۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، جمشید فرزانگان رئیس اتاق مشترک ایران و امارات، در نشست خبری اکسپو ۲۰۲۰ که امروز در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، گفت: بخشی از اهداف برگزاری اکسپوها فرهنگی و اجتماعی است که شامل ایجاد جایگاه برای کشورها حول محور اکسپو است که از جمله آن می توان نمایش دستاوردهای نوین، معرفی رویکردهای آتی کشورها پیرامون موضوع اکسپو و آشنایی بازدیدکنندگان با اقوام و قبایل و نژادهای هر کشور است. 

پیام تبریک مقامات کشورهای دنیا به رئیس جمهور منتخب ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.06.2021
تبریک مقامات کشورهای مختلف به رئیس جمهور منتخب ایران

رئیس اتاق مشترک ایران و امارات درباره اهداف اقتصادی اکسپو ۲۰۲۰ بیان داشت: نمایش دستاوردهای جدید در حوزه علم، آینده و بهره برداری از صنایع خلاق، برگزاری جلسات تجاری، فعال شدن بخش تجاری در فضای پاویون و گسترش مبادلات تجاری است. 

فرزانگان اظهار داشت: اهداف و فرصت هایی که در اکسپوی ۲۰۲۰ وجود دارد نمایش دستاوردهای جدید کشور در حوزه علم و آینده و بهره برداری از فرصت های تجاری با حضور ۲۵ میلیون بازدیدکننده و معرفی پتانسیل های اقتصادی و برندسازی آن در جهت مبالادت تجاری و معرفی پتانسیل های گردشگری و ... است. 

رئیس اتاق مشترک ایران و امارات با بیان اینکه یکی از اهداف ما در نمایشگاه معرفی واکسن کو ایران برکت است، اظهار داشت: در این نمایشگاه قرار است فرصت های تجاری شامل معرفی محصول در قالب فیلم، امکان عرضه و فروش محصول و معرفی برندها و استفاده فضای پاویون ایران برای برندسازی، تبلیغات با شیوه های علمی هم از جمله اقداماتی است که قرار است در اکسپوی ۲۰۲۰ عملیاتی شود. 

وی با تاکید بر اینکه این نمایشگاه فرصت خوبی برای افزایش صادرات است، گفت: جلسات متعددی با هلدینگ های برتر و کمیسیون های صادراتی برگزار شده است. 

فرزانگان با بیان اینکه روابط ایران و امارات به تدریج در حال پیشرفت است، گفت: رویکرد اماراتی ها بسیار همراه و در جهت توسعه و اعتلای روابط است چنانچه پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۲ حجم تجارت ایران و امارات به ۲۰ میلیارد دلار افزایش یابد و برنامه ریزی شده تا در ۵ سال بعد از آن به ۳۰ میلیارد دلار برسد. 

وی افزود: اکسپو فرصت بی نظیری برای کل کشور و به ویژه جمهوری اسلامی ایران است و قطعا با حضور در این نمایشگاه نگاه دنیا به ایران تغییر خواهد کرد و با توجه به برنامه های ستاد ملی اکسپو، بازدیدکنندگان شناخت خوبی از ایران پیدا خواهد کرد. 

رئیس اتاق مشترک ایران و امارات بیان داشت: با حضور شرکت های مختلف ایران  در نمایشگاه اکسپو قطعا جایگاه ایران در ابتدا در امارات و سپس در دنیا تغییر خواهد کرد لذا اکسپو با توجه به نزدیک فرهنگی بین دو کشور پیوند خوبی بین تجار ایرانی و امارات فراهم خواهد کرد. 

فرزانگان در مورد تعداد بازدیدکنندگان از نمایشگاه اکسپو گفت: تمهیدات لازم در دبی برای بازدید ۲۵ میلیون نفر از این نمایشگاه اندیشیده شده است. 

وی بیان داشت: امارات هدف گذاری دقیقی بر توسعه گردشگری انجام داده و از سال ۲۰۱۹ دبی به شدت بر روی اکسپو در راستای رشد اقتصادی برنامه ریزی کرده است. 

رئیس اتاق مشترک ایران و امارات در مورد انتظارات فعالان بخش خصوصی از تیم اقتصادی دولت منتخب بیان داشت: توقع ما به عنوان اتاق ایران و امارات از دولت جدید توسعه تحولات تجاری در سایه سند چشم انداز است. 

وی بیان داشت: یعنی باید یک سند چشم اندازی برای تعامل با همسایگان و کشورهای مختلف آسیایی و آفریقایی داشته باشیم و همچنین باید به بازار آفریقا نگاه ویژه داشته باشیم و با استفاده از درگاه دبی محصولات خودمان را در کشورهای آفریقایی معرفی کنیم.

فرزانگان بیان داشت: در صورت توافق در مذاکرات برجام، تجارت جهش می یابد زیرا بخشی از صادرات ما از تحریم آسیب دیده است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала