تبریک مقامات کشورهای مختلف به رئیس جمهور منتخب ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / پیام تبریک مقامات کشورهای دنیا به رئیس جمهور منتخب ایران
پیام تبریک مقامات کشورهای دنیا به رئیس جمهور منتخب ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.06.2021
اشتراک
مقامات کشورهای مختلف با ارسال پیام هایی، انتخاب ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب ایران را تبریک گفتند.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، در پیامی ضمن تبریک به ابراهیم رئیسی گفت: آقای رئیس جمهور، خالصانه انتخاب شدنتان در ریاست جمهوری جمهوری اسلامی ایران را در نتیجه رای گیری دیروز در کشورتان تبریک می گویم. امیدوارم نتیجه انتخابات به نفع مردم ایران باشد که کشوری دوست و برادر است.

اردوغان افزود: در مدت ریاست جمهوری شما، همکاری میان کشورهای ما افزایش خواهد یافت. 

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.06.2021
ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران شد

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: سفر به ایران برای شرکت در دوره آینده شورای عالی همکاری در دوره پساکرونا مایه خرسندی است.

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، برای ابراهیم رئیسی در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت کرد و ادامه راه انقلاب اسلامی در مسیر پیشرفت و شکوفایی و مقابله با تمام فشارهایی که هدفشان نابودی اراده مردم است را مسالت داشت.

آرمِن سرکیسیان رئیس جمهور ارمنستان نیز در پیامی انتخاب رئیسی را تبریک گفت. در پیام وی آمده: من بر این باورم که تحت مدیریت شما، ایران همچنات در مسیر توسعه و شکوفایی پیش خواهد رفت. ارمنستان تحکیم پایدار و تعمیق روابط دوستانه فعلی و گفتمان سازنده با ایران را ارج می‌نهد که یکی از شروط مهم اطمینان یافتن از پیش رفت کشورهایمان و ثبات منطقه‌ای است. تمایل ملت‌های دوست ما به شناخت یکدیگر و همکاری تاریخی چند صد ساله دارد و امروز فرصت های زیادی برای این وجود دارد. 
رئیس جمهور ارمنستان ادامه داد: امیدوارم روابط گرم و صمیمانه ارمنستان-ایران با تلاش های مشترک به پیش رفت و گسترش در تمامی عرصه ها ادامه داده و پویایی موثری را برای سطح کیفی جدید همکاری میان ملت هایمان ثبت کند. او همچنین برای ابراهیم رئیسی آرزوی سلامتی و موفقیت های کاری و برای ملت دوست ایران صلح و رفاه آروز کرد. 

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق نیز در پیامی به سید ابراهیم رئیسی انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور ایران را تبریک گفت و برای او آرزوی موفقیت و برای ملت ایران آرزوی رفاه و شکوفایی کرد. 

الکاظمی با اشاره به روابط دو ملت ایران و عراق خواستار تقویت همکاری های دوجانبه و ایجاد ثبات و امنیت در منطقه شد.

جنبش حماس در بیانیه‌ای برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری در ایران و پیروزی سید ابراهیم رئیسی در این انتخابات را به رهبری ‌و ملت ایران تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است: ما در جنبش مقاومت اسلامی حماس در فلسطین برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری که طی آن ملت ایران سید ابراهیم رئیسی را به عنوان رئیس جمهور جدید انتخاب کردند، خالصانه خدمت حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب و ملت ایران تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

ما در جنبش حماس ضمن تبریک انتخاب سید ابراهیم رئیسی از سوی ملت ایران، برای ایشان موفقیت و سربلندی در این سمت و خدمت به جمهوری اسلامی ایران، برآورده کردن خواسته‌های ملت اعم از توسعه، پیشرفت، شکوفایی و رفاه و ادامه مواضع ارزشمند ایران در زمینه همبستگی با ملت فلسطین و قضیه عادلانه آن و حمایت از مقاومت و پایداری فلسطینیان را از درگاه خداوند منان خواستاریم.

با رئیس جمهور منتخب ایران بیشتر آشنا شوبد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.06.2021
با رئیس جمهور منتخب ایران بیشتر آشنا شوید

خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس دولت امارات و محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی و محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی در پیام هایی جداگانه انتخاب سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور ایران را تبریک گفتند.

الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان، ضمن تبریک انتخاب سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور جدید ایران، گفت: فرصت های بسیاری برای گسترش روابط دو جانبه و همکاری های منطقه ای پیش روی دو کشور قرار دارد.

عمران‌خان نخست وزیر پاکستان در حساب توئیتری خود نوشت: پیروزی برادرم آیت‌الله رئیسی در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبرک می‌گویم. مشتاقانه منتظر همکاری با وی برای تقویت بیشتر روابط برادرانه و صلح، پیشرفت و رفاه منطقه‌ای هستم.

هیثم بن طارق، سلطان عمان در پیامی پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز در پیامی پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر برای ابراهیم رئیسی آرزوی موفقیت و برای دو کشور آرزوی گسترش روابط کرد. همچنین معاون اول امیر قطر و نخست وزیر این کشور نیز در پیام هایی جداگانه‌ای انتخاب رئیسی را تبریک گفتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала