رزمایش ناوهای نیروی دریایی روسیه در کنار ناو هواپیمابر انگلیس

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر رزمایش ناوهای نیروی دریایی روسیه در کنار ناو هواپیمابر انگلیس
رزمایش ناوهای نیروی دریایی روسیه در کنار ناو هواپیمابر انگلیس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.06.2021
اشتراک
کشتی های ناو گروه دائمی نیروی دریایی روسیه در مدیترانه رزمایشی را با شلیک موشک ها در فاصله تقریباً سی کیلومتری از ناو هواپیمابر انگلیسی Queen Elizabeth (ملکه الیزابت) انجام می دهند.

به گزارش اسپوتنیک،  این مطلب  در اطلاعات منتشره سیستم اطلاع رسانی بین المللی برای پرسنل هوایی (NOtice To AirMen ، NOTAM) بیان شده است.

برنده نبرد جنگنده‌ روسی و ناوشکن انگلیسی مشخص شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.06.2021
برنده نبرد جنگنده‌ روسی و ناوشکن انگلیسی مشخص شد

طبق اطلاعات منتشره از سوی  NOTAM ، قرار است مانور کشتی های نیروی دریایی روسیه امروز 26 ژوئن انجام شود. برای آنها اما منطقه دریای مدیترانه در جنوب قبرس بسته است. به نوبه خود  ناوگروه با جلوداری ناو هواپیمابر انگلیس از اول ژوئن تا 30 ژوئن در یک منطقه دریایی کوچک در جنوب قبرس واقع شده است. بنابراین، فاصله منطقه عملیاتی انگلیس با  مرز شمالی منطقه رزمایش دریایی روسیه تنها حدود 30 کیلومتر است.

وزارت دفاع روسیه پیش از این گفته بود که در تاریخ 25 ژوئن ، در قسمت شرقی دریای مدیترانه ، رزمایش مشترک نیروهای ناو گروه عملیاتی دائمی نیروی دریایی و هواپیماهای نیروهای هوافضا روسیه  آغاز شد. پنج کشتی و دو زیردریایی در مانورها شرکت دارند. علاوه بر این ، جنگنده های میگ 31 کا (MiG-31K) حامل های سلاح هایپرسونیک و بمب افکن های دوربرد توپولف 22 ام 3 (Tu-22M3) در این رزمایش حضور دارند.

در مطبوعات غربی گفته شد که ناو هواپیمابر انگلیسی  Queen Elizabeth در عملیاتی برای مبارزه با شبه نظامیان داعش در دریای مدیترانه شرکت می کند . آخرین پرواز از این ناو هواپیمابر برای حمله به تروریست ها در 22 ژوئن انجام شد. محل حملات و اهداف اصابت شده مشخص نشده است. گروه هوایی ناو هواپیمابر شامل جنگنده های نسل پنجم اف 35 (F-35) است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала