برنده نبرد جنگنده‌ روسی و ناوشکن انگلیسی مشخص شد

© Sputnik / Nina Padalko /  مراجعه به بانک تصاویر برنده نبرد جنگنده‌ روسی و ناوشکن انگلیسی مشخص شد
برنده نبرد جنگنده‌ روسی و ناوشکن انگلیسی مشخص شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.06.2021
اشتراک
برنده نبرد جنگنده‌ سوخو 24 – ام روسیه و Defender انگلیس مشخص شد.

به گزارش اسپوتنیک، هواپیمای روسی سوخو 24 – ام مانند Defender خطری جدی برای ناوشکن تیپ 45 انگلیسی است. این در مقاله ای از مجله نظامی آمریکایی Military Watch بیان شده است.

به گفته نویسنده، این بمب افکن توانایی شلیک موشک‌های ضد کشتی با برد طولانی را دارد که در این صورت سیستم های پدافند هوایی ناوشکن تایپ 45 بی تأثیر خواهد بود. وی گفت در عین حال، خود موشک ها قادر هستند که حتی کشتی های بزرگ را به دو نیم در هم بشکنند.

شلیک های هشدار هواپیمای نظامی روسیه برای ناو بریتانیایی + ویدئو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.06.2021
شلیک های هشدار هواپیمای نظامی روسیه برای ناو بریتانیایی + ویدئو

در این مقاله همچنین اشاره شده است که کشتی های انگلیس مانند Defender یکی از کوچکترین سلاح ها را در بین کشتی های مدرن دارند.

روز چهارشنبه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که Defender از مرز روسیه در حوالی فیولنت (کریمه) عبور کرده است. کشتی مرزبانی روسیه پس از هشدارهای مکرر، شلیک های هشدار دهنده را انجام داد و سوخو 24 – ام در طول مسیر کشتی بمباران هشدار دهنده را انجام داد. وزارت دفاع انگلیس و دفتر دولت ادعا می كنند كه به ناوشكن شلیک نشده و در آبهای سرزمینی روسیه نبوده است.

وزارت دفاع انگلیس اصرار دارد که این کشتی مطابق با قوانین بین المللی از آبهای سرزمینی اوکراین عبور کرده است. این وزارتخانه همچنین گفت که روسیه در حال انجام شلیک تمرینی در دریای سیاه بوده و آن را از قبل به "جامعه دریایی" هشدار داده است. با این حال ، یک خبرنگار بی بی سی که در کشتی انگلیسی بود تأیید کرد که این شناور عمدا وارد آبهای سرزمینی روسیه شده است. بعداً روزنامه تلگراف با استناد به منابع در وزارت دفاع گزارش داد كه تصمیم نهایی در مورد عبور ناوشكن انگلیسی Defender در دریای سیاه به نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون واگذار شده است. جانسون خود یادآوری می کند که انگلیس انتقال کریمه به روسیه را به رسمیت نمی شناسد و عبور کشتی از این آبها را "کاملا مناسب" خواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала