ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران شد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران شد
ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.06.2021
اشتراک
ابراهیم رئیسی، به صورت رسمی به عنوان رئیس جمهور منتخب ایران برگزیده شد.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور اعلام کرد که ابراهیم رئیسی با کسب ۱۷ میلیون ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای از آرای ماخوذه رییس جمهور منتخب ایران برای ۴ سال آینده شد.

پیام آیت الله خامنه ای پس از برگزاری انتخابات در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.06.2021
پیام آیت الله خامنه ای پس از برگزاری انتخابات

وزیر کشور بعد از ظهر امروز(شنبه) در نشست خبری که در ستاد انتخابات وزارت کشور برگزار شد، گفت: لازم است از مردم و همه کسانی که در امر مهم و بسیار انتخابات نقش داشتند،‌تقدیر و تشکر کنم.

وی بیان کرد: باید از حضور باشکوه مردم تشکر کرد که علی‌رغم همه فشارهای روانی و تبلیغاتی ناشی از سختی‌های تحریم، در انتخابات حضور یافتند. دشمنان فکر می‌کردند که با فشار به این مردم می‌توانند به اهداف خودشان برسند اما مردم ما بنا به هدایت و راهنمایی مقام معظم رهبری که هر لحظه با هدایت ها و راهنمایی‌هایشان طریق حرکت در مسیر انقلاب را به ما می آموزند، در صحنه حاضر شدند و موجب شکوه و عظمت ایران اسلامی شدند.

رحمانی فضلی گفت: بر اساس تجمیع نتایج صندوق‌های رای انتخابات ریاست جمهوری از مجموع واجدین شرایط ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴ رای اخذ شده با مشارکت ۴۸.۸ درصد در انتخابات شرکت کردند که آقایان سید ابراهیم رئیسی‌  ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای، محسن رضایی ۳ میلیون و ۴۱۲ هزار و ۷۱۲ رای، عبدالناصر همتی۲ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۲۰۱ رای و سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی ۹۹۹هزار و ۷۱۸ رای کسب کرده‌اند؛ ۳ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۸۷۰ رای باطله نیز اخذ شده است. بر این اساس سید ابراهیم رئیسی به‌عنوان منتخب این دوره از انتخابات و امانت‌دار دستگاه اجرایی برگزیده شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала