روحانی: دعوت مردم در انتخابات باید به صورت واقعی باشد

© AP Photo / Iranian Presidency Officeروحانی: دعوت مردم در انتخابات باید به صورت واقعی باشد
روحانی: دعوت مردم در انتخابات باید به صورت واقعی باشد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.06.2021
اشتراک
رئیس جمهور ایران اذعان کرد: باید مردم را به‌ طور واقعی به انتخابات دعوت کنیم و از شروع تا پایان انتخابات، باید مردم‌ سالاری حاکم باشد.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی رئیس‌ جمهور ایران، در جلسه امروز هیئت دولت، اظهار داشت: توجه و نگاه به مردم و جدی گرفتن آنها اهمیت دارد و نمی‌ توانیم با افکار عمومی و حضور آن‌ها شوخی کنیم؛ ما باید مردم را به‌ طور واقعی به انتخابات دعوت کنیم و واقعیت‌ ها را به آن‌ها بگوییم، در واقع باید از آغاز تا پایان انتخابات باید مردم‌ سالاری حاکم باشد؛ نقش مردم باید واقعی و پررنگ باشد و مردم باید احساس امید کرده و از نظام خود دفاع کنند و ببینند نظام هم برای آن‌ها ارزش واقعی و قانونی قائل است.

ربیعی: دولت روحانی دوران طلایی اقتصادی کشور را رقم زد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.06.2021
ربیعی: دولت روحانی دوران طلایی اقتصادی کشور را رقم زد

رئیس‌ جمهور ایران بیان کرد: در این انتخابات جفاهای و ظلم‌ های بسیار بدی شد و یک مورد از جفاها را مقام معظم رهبری در زمینه احراز صلاحیت‌ ها اشاره فرمودند و این یک مسئله مهم بود؛ ایشان دستور دادند که جبران شود و اینکه جبران شد یا نشد، مسئله دوم است.

وی افزود: از یک‌ طرف به نظام ظلم شد و از یک‌ طرف هم به مردم ظلم می‌ شود؛ اینکه گفته می‌ شود "در این ۸ سال هیچ کاری نشده"، ظلم به مردم است؛ صنعت، کشاورزی و بسیاری از زیرساخت‌ ها دست مردم است و اگر می‌ گوییم کاری نشده یعنی ملت کاری نکرده است این توهین به ملت است، لااقل گفته شود این ۴ میلیون کشاورز، ۵ میلیون کاسب کار و این ۱۵ میلیون کارگر کار درستی انجام دادند و گفته نشود که همه‌ اش بد بوده است.

روحانی تصریح کرد: از طرف دیگر به کارگزاران نظام ظلم می‌ شود، دولت یک نفر و فقط هیئت وزیران نیست؛ صدها هزار نفر در سراسر کشور از کارگزاران دولتی هستند و میلیون‌ ها نفر که عضو دولت می‌ باشند و وقتی توهین می‌ شود یعنی به میلیون‌ ها نفر اهانت می‌ شود.

رئیس دولت گفت: وقتی گفته می‌ شود رشد اقتصادی در این ۸ سال صفر بوده، دروغ است و اگر حقیقت را قلب کنیم، واقعیت را می‌ توانیم منحرف کنیم؟ می‌ توانیم بگوییم در کشور کارخانه نداریم؟ اگر هزاران کیلومتر جاده و راه‌ آهن و صدها طرح مهم در این یکی - دو سال اخیر افتتاح شده، یعنی رخ نداده است؟!

روحانی خاطر نشان کرد: البته در این روزها نکات خوب هم مطرح شد و معلوم شد که برخی دستگاه‌ ها خیلی خوب هستند و قوه قضائیه، قوه مقننه و نیروهای مسلح الحمدلله بی‌ ایراد هستند و فقط دولت ایراد دارد و اگر دولت تغییر کند همه‌ چیز درست می‌ شود! پس اگر در کشور ایرادی است فقط متعلق به دستگاه اجرایی است سایر دستگاه‌ ها ایرادی ندارند؟ در این انتخابات فهمیدیم که همه جای کشور خوب، سالم و بی‌ نقص است و فقط اشکال در این دولت است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала