آیا مصرف ویتامین دی می‌تواند در عدم ابتلا به کرونا موثر باشد؟

© Depositphotos.com / Ngaga35ویتامین دی
ویتامین دی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2021
اشتراک
نتایج تحقیقات در رابطه با اثربخشی مصرف ویتامین دی در جلوگیری از کرونا منتشر شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله « American Medical Association»، پزشکان آمریکایی به این نتیجه رسیدند که مصرف ویتامین دی نمی‌تواند در بهبود وضعیت جسمانی بیمار مبتلا به کووید شدید و نیمه شدید تأثیر بگذارد.

در تحقیقات انجام شده 240 بیمار شرکت داشتند که به دو گروه تقسیم شدند و به یک گروه روغن بادام کوهی داده شد و گروه دیگر یکبار ویتامین D3 به میزان 200 هزار دوز دریافت کرد.

 سازمان بهداشت جهانی: اروپا برنامه واکسیناسیون علیه ویروس کرونا را ارائه نمی دهد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.04.2021
سازمان بهداشت جهانی: اروپا برنامه واکسیناسیون علیه ویروس کرونا را ارائه نمی دهد

نتایج نشان داد که دلیلی برای  مصرف دوز بسیار بالای ویتامین « دی» برای بهبود بیماران مبتلا به کووید وجود ندارد.  اما این بدان معنا نیست که تأثیر مثبت آن در صورت مصرف دائمی نفی بشود. برای افراد سالم میزان ویتامین «دی» در خون باید 20 نانوگرم در هر میلی لیتر خون باشد.

شایان ذکر است که محققانی از اروپا، کانادا و ژاپن که پرونده بیش از ۴۰۰ هزار بیمار را تجزیه و تحلیل کرده‌ا‌ند، می‌گویند که آن‌ها نتوانسته‌اند هیچ ثبوتی در تایید این فرضیه بیابند که میزان بالاتر ویتامین دی، باعث مبتلا نشدن به کرونا می‌شود.

ویتامین دی برای سلامت استخوان‌ها‌، دندان‌ها و ماهیچه‌ها مهم است و کمبود آن، مدت‌ها است که به‌عنوان یک نگرانی بهداشت عمومی شناخته شده است. افرادی که به لحاظ نژادی ریشه آفریقایی، آفریقایی-کارائیب یا آسیای جنوبی دارند، بیشتر دچار کمبود این ویتامین می‌شوند. برآوردها نشان می‌دهد بیش از نیمی از جمعیت برخی از کشورهای اروپایی از نظر ویتامین دی کمبود دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала