نماینده مجلس: ایران قطعاً دیگر زیر بار مذاکره برد-باخت نمی‌رود

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / نماینده مجلس: ایران قطعاً دیگر زیر بار مذاکره برد-باخت نمی‌رود
نماینده مجلس: ایران قطعاً دیگر زیر بار مذاکره برد-باخت نمی‌رود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2021
اشتراک
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت که اگر مصوبه اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها نبود، قطعاً طرف غربی مجدداً پای میز مذاکره نمی‌آمد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، محمدحسن آصفری، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی ایران در خصوص مذاکرات وین اظهار داشت: اگر می‌بینیم که غربی‌ها مجدداً به دنبال مذاکره با کشورمان هستند، صرفاً به دلیل تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها است و آنان از مصوبات مجلس شورای اسلامی واهمه دارند. اگر این مصوبه مجلس نبود، قطعاً طرف غربی مجدداً پای میز مذاکره نمی‌آمد و پیغام‌های متعدد به کشورمان نمی‌فرستاد.

ایران برای مذاکرات وین 4 شرط تعیین کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2021
ایران برای مذاکرات وین 4 شرط تعیین کرد

آصفری تصریح کرد: مجلس دهم کاملاً در اختیار دولت تدبیر و امید بود، به طوری که مردم آن مجلس را وکیل الدوله می‌دانستند و اگر روحانی هدفش رفع تحریم‌ها بود، می‌توانست در آن مقطع لایحه لغو تحریم‌ها را تهیه و به مجلس ارائه دهد تا ایالات متحده آمریکا خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران را عملیاتی کند.

نماینده مردم اراک در مجلس افزود: به دلیل ضعف دولتمردان در مذاکرات برجامی، ما امتیازات متعددی به طرف مقابل دادیم اما از آنان چیزی دریافت نکردیم و نظام جمهوری اسلامی قطعاً دیگر زیر بار مذاکره برد -باخت نمی‌رود. از سوی دیگر، استراتژی ما لغو یکباره همه تحریم‌ها است و دست رئیس جمهور در این باره باز است که طرف مقابل را وادار کند تا همه تحریم‌های ایران را به یکباره لغو کنند.

وی بیان داشت: حرف قطعی ما این است که باید مصلحت نظام و عزت ملت ایران مورد توجه قرار گیرد و زیر سوال نرود و اگر رئیس‌جمهور عرضه و توان این کار را دارد و می‌تواند با حفظ این مسئله مهم، باعث حذف همه تحریم‌ها شود، اختیارات و اجازه کافی را دارد. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند امروز نوبت عمل است و بر این اساس دیگر قرار نیست مذاکره‌ای انجام شود و رئیس جمهور هم نباید حرف از مذاکره بزند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала